Klacht: Bus niet komen opdagen

op 23 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik wachte vrijdag avond op bushalte Ziekenhuis in Uden om 21:00 op bus 157 naar Oss. Dit was de laatste bus die ik kon nemen om uiteindelijk bij mijn eindbestemming in Rhenen te komen.

Om 21:00 zie ik de bus op de rotonde rijden (deze is via de halte te zien) maar de bus neemt opeens de derde afslag en slaat dus de hele halte over.

Vervolgens bel ik Arriva op te vragen wat er aan de hand is. Het enige wat zij mij kunnen vertellen is dat de bus inderdaad (voor onbekende rede) niet langs de halte is gereden, maar verder konden ze mij niet helpen.

Nu mag ik morgen vroeg opstaan om optijd in Rhenen te komen en moet ik reiskosten betalen (ik heb door de weeks studenten OV).

Om toch nog een beetje positief te zijn is het wel gelukt om iemand te regelen die me kwam ophalen, en waar ik kan blijven slapen.

Op zijn minst mijn kosten voor de reis morgen, en zo mogelijk een rede waarom de bus de halte oversloeg.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 24 februari 2018 om 08:52 geantwoord

Beste Sjoerdkiller2,

Jammer om te lezen dat de bus de halte heeft overgeslagen en je daardoor niet meer in Rhenen kon komen. Ik kan me voorstellen dat je baalt.

Net als mijn collega's van de klantenservice kan ik zien dat de bus om een onbekende reden de halte heeft overgeslagen. Ik zal je klacht intern doorgeven in de regio. Daar zal het verder opgepakt en uitgezocht worden. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers.

Voor je reiskosten wil ik je adviseren om een restitutieverzoek in te dienen. Een restitutieverzoek indienen kan via het contactformulier op onze website http://bit.ly/2uFLeFj.

Fijn dat het wel is gelukt om een slaapplaats te regelen. Dit was uiteraard niet de bedoeling en had de bus je gewoon op moeten halen bij de halte. Ik wil je als tip meegegeven om de volgende keer te gaan zwaaien met je mobiel. Dan is het zeker duidelijk dat er iemand bij de halte staat te wachten.

Excuses voor het ervaren ongemak!

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via ons Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland.

Lina
Arriva Webcareteam