Klacht: Bus komt niet opdagen

op 14 september 2018 over 9292 in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb nu twee dagen achter elkaar mee gemaakt dat de bus niet komt opdagen. Ik vind dit persoonlijk niet kunnen en waardeloos. Zo heb ik vanmorgen meegemaakt dat ik optijd naar de bushalte toe liep. Ik was vanmorgen vijf minuten van te voren aanwezig en ben vijf minuten na de tijd van geplande aankomst blijven staan. De bus kwam niet. Vervolgens ben ik naar huis gegaan en heb de fiets gepakt naar het station. Ik moet minstens 25 fietsen wat ik persoonlijk niet erg vind, maar mocht je een handicap hebben, langer dan een uur moeten fietsen of iets anders waardoor je afhankelijk bent van de bus. Vind ik dat 9292 duidelijk moet aangeven welke bus wel rijd of niet. Toen ik met de fiets bijna bij het station was zag ik de bus rijden die ook langs de halte komt. In eerste instantie wilde ik deze bus pakken maar van deze bus stond er dat deze niet zou rijden. Ik ben het zat dat dit gebeurt want hierdoor ben ik te laat op school gekomen. Het gaat hier om buslijn 34 en 39 die onder andere door “De Wijk” rijden.

Ik ben tevreden wanneer het duidelijk staat aangegeven welke bus wel en welke dus niet rijd. Ook zou ik het fijner vinden als er duidelijker word aangegeven waar je moet staan aangezien de bushaltes zijn opgeheven.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar 9292 over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door 9292 in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat 9292 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

9292

Heeft op 17 september 2018 om 14:15 geantwoord

Goedemiddag Lotte,
Dank voor je melding.
Wij ontvangen van de vervoerder de dienstregeling en daarop ook de real time informatie. Deze informatie over hoeveel vertraging de bus heeft of hoeveel sneller de bus is komt ook rechtstreeks uit de voertuigen van de vervoerder en verwerken we direct in de planner. Om de meest actuele informatie te zien in het reisadvies of op de vertrektijdenpagina adviseren we je deze regelmatig te verversen of opnieuw op te vragen.
Mochten er dan toch nog verschillen zijn met de werkelijkheid verzoek ik je op het moment dat dit voorkomt hiervan een screenshot te sturen. Het liefst via een van onze social media accounts op Twitter of Facebook(messenger) Daar kunnen we sneller met je meekijken dan via dit kanaal. We hebben dan ook de halte en de richting van de bus nodig.
Over de reden waarom dat de bus niet komt opdagen verwijs ik je naar de vervoerder. Zij zijn verantwoordelijk voor de uitvoer van de dienstregeling. Wij rijden zelf geen bussen.
Groeten,
9292 Maaike