Klacht: Bus Den Helder – Harlingen

op 18 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De bus tussen Den helder en Den oever te korte overstap tijd. De bus is meestal lster. Soms wachten ze maar dit is niet altijd het geval. Vandaag ook niet. Nu moet ik eerst een uur wachten in den oever op de bus naar kop afsluitdijk. Als dit nog niet lang genoeg is, is de bus er 45 minuten na dit uur er nog steeds niet (op dit moment, geen idee hoelang dit nog gaat duren).

2 weken geleden het zelfde probleem maar dan de overstap kop afsluitdijk. Uur gewacht tot de volgende bus omdat de aansluiting te krap is.

Vind dit echt niet kunnen, 3 uren er over doen om vanaf Den helder naar Harlingen te komen?

Langere overstaptijd, geld terug van minimaal deze 2 reizen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Anoukbreek, Oh nee! Niet leuk om te lezen dat je vaak een te korte overstaptijd ervaart. Wat ik je als tip mee wil geven is dat als je een overstap wilt maken en je hebt het vermoeden dat de overstaptijd krap gaat worden, je bij de buschauffeur aangeeft dat jij graag een overstap wilt maken. De buschauffeur kan dan contact opnemen met de andere buschauffeur van de andere buslijn om hem/haar te vragen op jouw overstap te wachten. Wel wil ik je klacht graag intern doorsturen naar de regio zodat je feedback over de overstaptijd ter evaluatie van de huidige dienstregeling meegenomen kan worden. Maar dan ontvang ik graag nog iets meer informatie van jou: - Om welke buslijnen gaat het? (vanaf welke buslijn stap je over?) - Bij welke halte wil je de overstap maken? - Op welke tijdstippen ervaar je de krappe overstap? Ik hoor graag van je. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Anoukbreek

1 maand geleden - Den helder- Harlingen Lijn 135, 350. Ik heb het de buschauffeur gevraagd maar hebben er blijkbaar niks mee gedaan. Dit is altijd zo. Welk tijdstip ook. Vaak is het een groter probleem in de middag

Arriva

Heeft op 18 augustus 2017 om 16:16 geantwoord

Beste Anoukbreek,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb je bericht intern doorgegeven aan onze vervoerskundige zodat het meegenomen kan worden in de evaluatie van de dienstregeling.

In december komt er een nieuwe dienstregeling. Ik hoop dat er dan meer ruimte komt om over te stappen. Excuses voor het ongemak die je ervaart doordat de overstap nu heel krap is.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Anoukbreek