Klacht: Bus chauffeur eigen regels

op 26 juni 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste,

Ik zit elke dag in de qliner van Groningen naar Heerenveen en vice versa. Nu mocht ik Vandaag de bus niet in omdat ik koffie bij me had. Deze moest ik weggooien anders mocht ik niet mee. Nergens in de regels staat dat er geen koffie mee mag. Dus nu heb ik mijn koffie weg moeten gooien om op tijd bij mijn werk te komen. Ik heb nog gevraagd en wat als ik laat zien dat ik mijn koffie weg gooi als ik het op heb? Maar toen werd die zelfs boos.

Ik wil weten hoe chauffeurs hen eigen regels kunnen maken? En nu heb ik een koffie van €2 (is niet veel geld maar toch..) weg kunnen gooien die te heet was om snel op te drinken..

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 26 juni 2017 om 08:28 geantwoord

Beste Ianschouten,

Balen dat je je koffie moest weggooien. Sterk geurend eten of drinken zijn niet toegestaan in de bus. Sommige chauffeurs vinden koffie heel sterk ruiken en kunnen het daarom ook nog weigeren. Dus om te voorkomen dat je de (meestal dure koffie) moet weggooien, raad ik je aan om deze op te drinken voor je de bus in stapt.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2qME1Pv.

^JK
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door IanSchouten