Klacht: Bus 6 stopt niet op bushalte

op 01 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik was vandaag om 17:40 bij de bushalte Zuid Willemsvaart in Den Bosch en wachte op bus lijn 6 richting Empel die 17:56 vertrekt via deze bushalte. Toen de bus nog 50 meter van de bushalte, stond ik op en liep richting de bus. Maar de schauffer heeft de bus niet gestopt en rede gewoon door. En ik weet zeker dat hij me gezien hadden!!! Dat was nog nooit gebeurt en vind ik heel erg!! Ik moest 30 minuten extra wachten tot de volgende bus er is…

Ik wil een vergoeding krijgen voor de extra wacht tijd en mijn geld terug voor deze reis... En ik wil ook graag van jullie horen of de schaffer stoppen moest in dit geval?!

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 01 augustus 2017 om 23:09 geantwoord

Beste Ting,

Niet leuk om te lezen dat de chauffeur de halte voorbij is gereden en je hierdoor 30 minuten moest wachten op de volgende bus.

Je klacht heb ik intern doorgegeven in de regio waar het verder opgepakt en uitgezocht zal worden. Wij passen altijd hoor- en wederhoor toe met onze medewerkers. Hou er wel rekening mee dat een chauffeur een remweg nodig heeft. Een chauffeur kan niet onverwacht op de rem gaan staan. Zorg er altijd voor dat je tijdig zichtbaar bent voor een chauffeur en steek je hand wel uit zodat hij ook daadwerkelijk weet dat je mee wil.

In je bericht vraag je om compensatie. Hierover kan ik langs deze weg geen uitspraken doen. Via het contactformulier op onze website kun je een restitutieverzoek indienen https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-met-arriva-1.htm.

Excuses voor het ervaren ongemak die je hebt gehad doordat de chauffeur is doorgereden. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Ting