Klacht: Bus 388 komt niet opdagen

op 13 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb nog maar 12x met bus 388 gereisd en stond al 2x bij de bushalte zonder dat hij kwam. Om 9.03 hoort bus 388 vanaf Dordrecht door Papendrecht te komen en de passagiers naar Utrecht te brengen. Dat was deze ochtend niet het geval. Deze bus komt maar 1x in het uur. De mensen die deze bus nodig hebben, hebben geen andere optie en zijn afhankelijk van deze bus om op tijd op bestemming aan te komen. Papendrecht is de 3e halte van de 388, daarvoor rijdt hij door Dordrecht. Als de bus uitvalt hoort dit dus snel bekend te zijn. Dit is helaas niet het geval. In eerste instantie wordt er een vertraging aangegeven en vervolgens verdwijnt de bus gewoon van het bord. Andere mensen hoor ik ook over deze bus klagen.

Ik ben tevreden als bus 388 op tijd laat weten of hij uitvalt en niet zomaar niet komt opdagen. Een vervangende bus zou anders een goede optie zijn, zodat de mensen toch nog op bestemming kunnen aankomen. Een bus zomaar schrappen kan niet.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 september 2018 om 22:35 geantwoord

Beste anoukkusjex,

Niet leuk om te lezen dat je deze ervaring hebt met lijn 388. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

Ik kan voor vanmorgen geen bijzonderheden of uitval vinden voor lijn 388. Daarom heb ik je melding intern doorgegeven in de regio. Daar zal je klacht verder uitgezocht en opgepakt worden. Tijdens de spits zetten wij al onze beschikbare bussen in. Even een extra bus sturen bij rituitval gaat helaas niet zo makkelijk. Het is niet zo dat we ergens een garage vol hebben staan met reserve bussen.

Excuses voor het ongemak die je hebt ervaren doordat lijn 388 2x niet is geweest. Hopelijk ervaar je nu snel verbetering.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door anoukkusjex