Klacht: Buitenbeentjes albertheijn

op 18 oktober 2016 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Hallo,

Supermarktketen Albert-Heijn heeft sinds kort, op de groente en fruit afdeling, de buitenbeentjes (minder mooie komkommers, verkeerd gegroeide paprika’s of tomaten etc.). Om voedselverspilling te voorkomen en omdat de consument ook een minder “knappe” komkommer wil kopen heeft AH hier een speciaal schap voor. Heel goed zou je zeggen, totdat je kijkt naar de prijs!! Zo betaal je voor een mislukte komkommer ongeveer 20-30% meer dan de perfecte groentes. De prijs van deze buitenbeentjes klopt voor geen kant. De boeren in het Westland (waar ik vandaan kom) verkopen deze verkeerd gegroeide groentes al jaren aan de kant van de weg, normaal gezien zouden deze groentes de supermarkt niet eens halen. Ik vind het daarom erg raar dat deze ‘buitenbeentjes’ in de supermarkt tussen de prijs van een perfecte komkommer en een biologische komkommer ligt. Hoe zit dit? Je zou toch verwachten dat de minder perfecte groentes ook een andere prijs hebben?

Groet,

Tessa Deurloo

Groet,

Tessa deurloo

Als je buitenbeentjes onder de prijs zit van een perfecte komkommer..

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tdeurloo