Klacht: Vaste prijzen van gas en elektra kloppen niet..

DonJo op 22 juli 2023 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik vind het bijzonder om terug te zien dat ik wanneer ik een contract afsloot voor 3 jaar (november 2021) met onderstaande prijzen:

Normaaltarief: 0,17
Daltarief: 0,16
Gastarief: 0,70

Ineens na een verhuizing (februari 2022) het volgende betaal:

Normaaltarief: 0,25
Daltarief: 0,24
Gastarief: 1,24

En dan puntje bij paaltje 1,5 jaar later de volgende prijzen zie staan

Normaaltarief: 0,32
Daltarief: 0,31
Gastarief: 1,29

Enige tijd geleden dit gemeld en het schijnt te maken te hebben met bepaalde belastingen??? Ik heb werkelijk geen idee waar het vandaan komt maar voel mij eigenlijk een beetje belazerd?!

Gewenste Oplossing:

Mijn tarieven waar ik voor getekend heb terug te zetten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 24 juli 2023 om 12:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is over uw tarieven en u het gevoel heeft dat wij u in de maling nemen.

Om de tarieven samen met u door te nemen, heb ik zojuist intern een klacht voor u aangemaakt. Een medewerker van ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Bedankt voor uw geduld alvast!

Met vriendelijke groet,
Emma
Budget Energie, van Budget Thuis

Bericht van Budget Energie

8 maanden geleden - Goedemiddag, Per abuis is uw klacht op klacht.nl gesloten. Excuses daarvoor. Natuurlijk blijft uw klacht open, tot er contact is geweest en er duidelijkheid is. Bedankt voor uw begrip! Met vriendelijke groet, Budget Energie, van Budget Thuis

Bericht van Budget Energie

8 maanden geleden - Goedemorgen, U heeft inmiddels telefonisch contact met mijn collega gehad en deze heeft u een uitleg per e-mail gestuurd. Ik wil graag nogmaals onze excuses aanbieden voor het feit dat de energietarieven onduidelijk waren. Ik kan me voorstellen dat u zich hierdoor benadeeld voelt en leg graag nogmaals uit waarom de tarieven afwijken van uw contract. Naast de leveringstarieven, betaalt u 2 belastingen; energiebelasting (EB) en opslag duurzame energie (ODE). HIer betaalt u ook nog 21% btw over. Dit staat ook in uw leveringsovereenkomst. Deze zijn bepaald door de overheid, en worden jaarlijks op 1 januari gewijzigd. De enige uitzondering op deze regel, is de tijdelijke Btw-verlaging (van 21% naar 9%) van 01-07-2022 t/m 31-12-2022. Wij zijn als energieleverancier verplicht om de wijziging door de overheid één-op-één aan u door te berekenen. Meer informatie over deze belastingen en waar zei voor gebruikt worden, kunt u vinden op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/milieubelastingen/energiebelasting Uw leveringstarieven blijven natuurlijk gedurende de looptijd van uw vaste contract gelijk. Deze passen wij tussentijds niet aan. Ik vertrouw erop dat u gerust gesteld ben en sluit uw klacht. Bedankt voor uw begrip! Met vriendelijke groet, Emma Budget Energie, van Budget Thuis

Alle klachten die gemeld zijn door DonJo