Klacht: Bedrogen

alauret op 12 juli 2023 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Goedendag,

Wij zijn een echtpaar van 80 en 74, wonen in een, heel goed geïsoleerd (bouwjaar 2016) appartement. 2 maanden voor het einde contract (3-jaar), kreeg ik een mail waarin het nieuwe maand termijnbedrag stond wat van €65 naar €171 ging dat is wel een groot verschil.

Daarop heb ik een vraag gesteld via de chat en het antwoord heb ik opgeslagen en staat hieronder.

Nadat wij toch een nieuw termijnbedrag kreeg van €171 heb ik onderstaande mail – samen met het chat gesprek – gestuurd naar budget energie.

Het antwoord dat ik kreeg aan de telefoon is dat de bewuste medewerkster waarschijnlijk het een en ander over het hoofd heeft gezien, wat ons dus € 1200 op jaarbasis kost.
U begrijpt dat ik het aanbod dus heb geaccepteerd om deze reden, er zijn andere energiebedrijven die minder rekenen dan budget. Maar ik kan nu niet meer, zonder boete, van ze af.
Hoe gaan wij dit oplossen?

Welkom, je chat met Samantha. Ik lees even het gesprek terug, zodat ik je verder kan helpen. Ik ben binnen een paar minuten bij

Jij
Oké en ik kreeg een aanbod om het contract te verlengen dan zou ik van 65 per maand gaan naar 170 dat is wel een heel groot verschil
donderdag 04 mei 2023 12:33
Samantha
Dat is wat er inderdaad staat, omdat er met een historisch verbruik wordt gewerkt van 3 jaren. Maar het termijnbedrag dat u nu heeft, betaald u ds ook op de verlenging.
donderdag 04 mei 2023 12:34
oh echt
donderdag 04 mei 2023 12:35
kan ik daar een mail over krijgen
donderdag 04 mei 2023 12:35
Samantha
U gaat de mail krijgen als u het aanbod accepteert. Dan krijgt u de mail dat het termijnbedrag niet wordt aangepast. Pas op de jaarnota gebeurt dat.
donderdag 04 mei 2023 12:37
Jij
Oké dus als ik goed begrijp moet ik eerst het aanbod accepteren van €170 en dan krijg ik daarna een mail dat het termijnbedrag niet wordt aangepast, daar zijn we erg blij mee
donderdag 04 mei 2023 12:39
Samantha
Ja, dat heeft u goed. Het wordt niet aangepast.
donderdag 04 mei 2023 12:39
Jij
heel fijn dan ga ik het nu accepteren en wacht het aanbod af
donderdag 04 mei 2023 12:40
nog een fijne dag en bedankt voor de uitleg
Samantha
Graag gedaan Ans. Ook een fijne dag voor u.
gaat nu zeker lukken😁

Dat het termijnbedrag weer omlaag gaat, maar geen honderden euro’s moet bijbetalen.
We hebben nu met €65 per maand evengoed bijna €400 teruggekregen dus ik snap de €171 per maand niet. Ik snap wel dat het zo goedkoop niet meer kan

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 13 juli 2023 om 09:50 geantwoord

Goedemorgen,

Ik begrijp dat dit geen prettige situatie is. Om een klacht aan te maken en dit verder te onderzoeken heb ik uw gegevens opgezocht. Helaas kan ik met uw e-mailadres geen gegevens vinden.

Om u alsnog te helpen, vraag ik u vriendelijk om een e-mail te sturen naar [email protected] o.v.v. uw klantnummer of adresgegevens.

Uw klacht wordt hier gesloten.

Emma
Budget Energie, van Budget Thuis

alauret

Heeft op 13 juli 2023 om 13:59 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Een klacht naar budget heb ik al gestuurd maar het antwoord was dat de medewerkster iets over het hoofd heeft gezien en dat foutje kost ons €1200 per jaar

Alle klachten die gemeld zijn door alauret