Klacht: Brutale chauffeur + te laat

op 07 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag, 6 juni 2016, is bus nummer 3 richting Crabbehof vanaf Dordrecht Centraal te laat vertrokken (18:28 i.p.v 18:11). Vertraging kan gebeuren, echter de buchauffeur in kwestie (die zijn naam niet wil doorgeven) was bijzonder brutaal. Hij gaf aan ‘achteraan’ stil te staan, terwijl het vertrekperron voor bus 3 ‘C’ is. Ik neem lijn 3 elke doordeweekse dag, en nergens staat aangegeven dat de bus ‘ineens’ niet vanaf perron C maar aan het einde van de weg (lees: ter hoogte van het pauzehok van de chauffeurs). Vervolgens wilde de chauffeur langrijden. Midden op de weg mocht ik, tezamen met twee andere reizigers, toch instappen. De dame voor mij (die tevens een klacht indient op facebook) sprak de chauffeur aan, waarna de chauffeur uit het niets op een zeer hoge en dringende toon ons toesprak. Het ‘was niet zijn fout’ en hij ‘stond achteraan te wachten’. Wij hebben kunnen constateren dat de chauffeur gewoon te laat kwam aanrijden. Naast het feit dat deze chauffeur tegen ons loog, kan het feit dat hij ons op zo’n brutale wijze toesprak, niet door de beugel! Het schreeuwen tegen reizigers is onwijs brutaal. Vervolgens kon meneer alleen maar in zichzelf mompelen en zeuren, want wij reizigers zaten natuurlijk helemaal fout. Wat een gedrag, deze chauffeur dient ernstig op zijn functioneren te worden aangesproken.

Deze werknemer dient ernstig op zijn functioneren te worden aangesproken.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 07 juni 2016 om 18:50 geantwoord

Beste,

Niet leuk om te lezen dat je niet tevreden bent over het gedrag van 1 van onze chauffeurs. Klantvriendelijkheid staat bij ons hoog in het vaandel. Het is uiteraard niet de bedoeling dat chauffeurs brutaal reizigers te woord staan.

Zoals ook al via Facebook is aangegeven heb ik de klacht meteen intern doorgegeven. Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Ik heb je klacht doorgegeven aan de desbetreffende vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

Nogmaals excuses voor het ervaren ongemak van vanavond.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door F.roodbol