Klacht: Bril kapot gemaakt door winkelmedewerker

op 04 oktober 2016 over EYelove in de categorie Internetshops - Brillen en lenzen

Ik bracht twee monturen naar de winkel, om te vragen of de man de pootjes kon verwisselen. Het ene montuur was namelijk al heel snel uitelkaar gevallen, waardoor de glazen beschadigd waren. Ik had eenzelfde montuur terug gekregen, maar dan met tijgerprint pootjes. Ja, daar ga je niet als man mee lopen. Daarbij, het hoorde gewoon zwarte te zijn. ‘Sorry, maar die hebben we niet meer. U mag een ander montuur uitzoeken.’ Nooit meer een ander leuk montuur kunnen vinden, vandaar deze actie.
Ik kon mijn bril aan het einde van de middag ophalen, want hij kon geen schroevendraaier vinden die er op paste. Ook vaag, maar goed. Toen ik hem ophaalde leek het er oké uit te zien. Natuurlijk ga je niet kijken of er iets kapot is dat eerst heel was. De volgende dag wilde ik hem opdoen en zag allemaal wittig spul zitten naast het plastic en tot mijn verbazing viel toen op dat het plastic dat over het metalen pootje heen zit, gewoonweg was gebroken en het voorste gedeelte was gelijmt! Ook allemaal krassen aan de binnekant op het metaal. Meneer heeft hier geen woord over gezegd. Hij had waarschjinlijk gedacht dat de lijm het wel zou houden en niet gedacht dat het wit zou uit gaan slaan én het plastic zo zou aantasten, dat ook dát er niet meer uitziet.

Dit verhaal gemailt, inclusief foto’s waarop alles te zien is. De volgende waanzinnige reactie kreeg ik hierop.

Geachte meneer Bakker,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij vinden het heel vervelend te vernemen dat de bril niet naar wens hersteld is en wij kunnen uw teleurstelling best voorstellen. Helaas is de garantie van deze zonnebril al geruime tijd verlopen en waarschijnlijk heeft het winkelpersoneel geprobeerd het probleem uit coulance toch te repareren. Wij kunnen u wat betreft deze bril helaas niet verder helpen.

In de bijlage treft u een coupon aan ter waarde van € 5.00 korting welke u kunt gebruiken indien u besluit een nieuwe bril aan te schaffen.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.

Yvonne
Afdeling klantenservice

Excuses en vergoeding van de bril, zodat ik ergens anders een zonnebril kan kopen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EYelove over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EYelove in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EYelove een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EYelove

Heeft op 05 oktober 2016 om 14:06 geantwoord

Geachte heer Bakker,

Onze medewerker heeft u proberen te helpen. Hij heeft de bril niet stuk gemaakt, de bril was al stuk, daarom bracht u de bril ook terug in de winkel. Helaas heeft het minder goed uitgepakt, echter uw garantie van een jaar is inmiddels geruime tijd verstreken. Daarnaast is ook het montuur niet meer leverbaar anders hadden we de glazen kunnen overzetten in een nieuw montuur. We bieden u onze excuses aan dat we u hier niet beter mee kunnen helpen, echter is dit geen reden om het bedrag aan u te vergoeden. Om tot een oplossing te komen willen wij u een voucher opsturen die u 50% korting geeft op een nieuwe bril. We nemen aan u hiermee van dienst te zijn geweest.

Klantenservice Eyelovebrillen

Heeft op 05 oktober 2016 om 14:26 geantwoord

De bril was al stuk? Één bril was stuk en de andere niet. Daarom vroeg ik de pootjes te verwisselen. Naar mijn idee was dit nu toch wel duidelijk. Bij het pootjes verwisselen heeft deze medewerker nu ook de goede kapot gemaakt.

Garantie of niet, daar gaat het nu helemaal niet om. Als je iets niet kan, dan hoor je dat aan te geven en niet te gaan klungelen en vervolgens de bril mee te geven alsof er niets aan de hand is. Zelfs de schroefjes die erin gezet zijn zijn anders. Deze steken zó uit, dat je jezelf er aan kan openhalen. Het metaal van het montuur is helemaal bekrast en ga zo maar door. En dan nu de schuld bij mij leggen met \"hij was al kapot\"? Schandalig.
Hij had er gewoon vanaf moeten blijven als het niet lukte en dát moeten melden. Niet de boel gaan verzieken en hem dan meegeven met een lach op het gezicht alsof er niets aan de hand was.

Het begon al met de verkeerde oogmeting 'waar ik maar aan moest wennen'. Dan de verkeerde bril leveren en dan nu kapot maken. Gezellig hoor.

Bericht van EYelove

2 maanden geleden - Geachte heer Bakker, Het is niet de bedoeling de schuldvraag bij iemand neer te leggen. Eyelove wil u graag tegemoet komen en biedt u daarom de voucher aan zodat u met 50% korting een andere bril kunt kopen. We hopen dan ook dat u deze voucher aan wilt nemen en dat hiermee de klacht opgelost is. met vriendelijke groet, Klantenservice Eyelove

Reactie van de melder van de klacht KCBakker

1 maand geleden - ConsuWijzer heeft mij de volgende reactie gestuurd: Ons advies Laat u een product repareren? Dan mag u ervan uitgaan dat u het product zonder schade terugkrijgt. Is uw product toch beschadigd, dan kunt u de ondernemer hierop aanspreken. Hij moet dan één van de volgende dingen doen: de schade aan u vergoeden, of; de schade herstellen, of; u een nieuw product geven. _____________________________________________________ Ik kan dan wel een bon aangeboden krijgen van 50% korting, ik heb in mijn inbox ook nog een mail staan dat ik kostenloos een nieuwe bril uit mag kiezen, vanwege een eerdere fout. Dit zijn leuke dingen, maar als je verder nooit een montuur tegenkomt die je leuk vind staan, heb je daar natuurlijk helemaal niets aan. Dan heb ik anderhalve bril tegoed voor als ik óóit een montuur ga vinden die ik leuk genoeg vind. Iets dat mij bij jullie blijkbaar niet al te best afgaat, aangezien ik sinds de aanschaf van mijn brillen iedere maand wel eens ben binnengelopen en niets vond. Dus tja, dat is wel een probleem.

Bericht van EYelove

1 maand geleden - Reactie nav geplaatste reactie van 12 oktober jl. De reactie van ConsuWijzer geldt voor een product wat nog niet stuk of beschadigd was. Dit geldt helaas niet voor uw brillen. Beide brillen vallen buiten de garantie. Puur uit coulance is geprobeerd de al beschadigde bril voor u in orde te maken door op uw verzoek de pootjes van de ene bril te bevestigen aan de andere bril. We zijn van mening dat we u in alle redelijkheid tegemoet gekomen zijn middels de voucher waarmee u met 50% korting een bril kunt aankopen. U heeft verder geen recht op een hele nieuwe bril die op kosten van Eyelove vergoed zou worden. We nemen aan u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Klantenservice Eyelovebrillen

Alle klachten die gemeld zijn door KCBakker