Klacht: Staafmixer Braun met 20 accessoires maar niemand kan uitleggen hoe en waarvoor ik die kan gebruiken.

mickela op 23 april 2025 over Braun in de categorie Electronica Merken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Staafmixer gekocht van het merk Braun voor bijna € 200,00.
Bij ontvangst bleek er een gebruiksaanwijzing van nog geen 3 pagina’s bij te zitten, terwijl er iets van 20 accessoires bij horen. Ik heb geen idee welk accessoire ik waarvoor kan gebruiken, en hoe ik dit dat kan gebruiken of bevestigen.
Ik word ook niet wijs uit de plaatjes op de gebruiksaanwijzing, waarbij ik maar moet raden wat wat is en hoe ik het kan inzetten.
Inmiddels ben ik al 3 maanden bezig via messenger, de mail en telefonisch om uitleg te krijgen hoé ik alle accessoires kan inzetten, maar niemand kan mij dit vertellen. Ik krijg elke keer weer de standaard zeer summiere handleiding toegestuurd.
Vervolgens willen ze mijn persoonlijke gegevens, adres, telefoonnummer, mail adres, anders kunnen ze me geen info geven. Huh??
Maar ook na het -onder protest- delen van enkele persoonsgegevensw, krijg ik geen antwoord op mijn vragen. Ik krijg als antwoord dat ze me ‘niet kunnen helpen’ en of ik mijn vraag wat exacter wil formulieren.
Wat is er onduidelijk aan dat ik wil weten hoe ik de accessoires kan gebruiken, en waarvoor?

Zéér klantonvriendelijk, niet medewerkzaam, niet oplossingsgericht.
Wel verkopen, maar je klant op weg helpen….

Gewenste Oplossing:

Als iemand mij uitleg kan geven hoe ik alle accessoires kan inzetten, en waarvoor.
In de promotie filmpjes staat bijv. dat je er patat mee kan snijden / maken. Maar met welk onderdeel kan ik dit? En wat kan ik met de andere messen? Wanneer gebruik je de deksel met opening boven in?

Een betere handleiding leveren bij dit soort (dure) producten en betere klantenservice.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Braun

Reactie van de melder van de klacht mickela

3 weken geleden - Schandalig, zulke dure producten, en dan geen enkele service geven.

Reactie van de melder van de klacht mickela

3 weken geleden - Dit is de reactie van Braun, via de mail: Je ontving een handleiding (meer dan twee pagina's) waarin je volop informatie vindt over je staafmixer, zowel over de werking van het apparaat als uitleg betreffende het bevestigen/verwijderen en het gebruik van de accessoires. We zijn van mening dat we je hiermee van voldoende informatie hebben voorzien, spijtig dat je ons desondanks toch klantonvriendelijk vindt. We hebben echter niet de mogelijkheid elk accessoire nog uitgebreider aan je uit te leggen en stoppen hierbij dan ook de communicatie hieromtrent.

Reactie van de melder van de klacht mickela

3 weken geleden - En dan vinden ze het spijtig dat ik ze als klantonvriendelijk bestempel! Ze hebben 'volop' informatie gegeven, een handleiding van 3 pagina's, en weigeren verder info te geven. Ook als ik aangeef dat ik met de summiere handleiding niet verder kom dan alleen de staafmixer te gebruiken en dat de andere onderdelen al maanden ongebruikt in de kast liggen, omdat ik niet weet hoe en waarvoor ik die kan gebruiken. Ze geven geen antwoord, en stoppen gewoon de communicatie. En dat is niet klantonvriendelijk???

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Braun nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mickela