Mijn Klacht:
BPCards service provider B2Mobility voldoet niet aan pre-notification eis van SEPA de commissie die het automatisch incasso netwerk in europa overziet. Dit heb ik gemeld via aangetekende post bij B2Mobility GmbH in Bochum Duitsland en BP Fleet Solution D’Arcyweg Nederland.
Hierdoor heeft de zakelijke klant onvoldoende tijd om de rekening bij te zilveren. SEPA incasso reglement voorschrijft dat de prenotification periode tenminste 2 werkdagen bedragen.
De geconsolideerde factuur wordt in werkelijkheid de zelfde dag via e-mail verzonden terwijl de factuur datum in het verleden staat genoteerd alsmede de SEPA incasso datum die ook in het verleden staat t.o.v. datum waarop de e-mail is ontvangen. soms is de SEPA incasso opdracht zelfs al naar de debit bank gestuurd terwijl er nog geen factuur is aangemaakt of verzonden naar de klant.
Nadat ik bij mijn bank hebt geïnformeerd en deze informatie gedeeld met BP fleet solutions nederland kreeg ik een onvriendelijke reactie en er was ook meegedeeld dat bij niet betaling mijn BP Card account informatie naar India backoffice van BP zou worden verstuurd voor verdere verwerking, dit was mij totaal onbekend en ook onwenselijk gezien de GDRP data privacy situatie aldaar.
Het is ook opvallend dat de SEPA incasso opdracht steeds aan het begin van de werkweek wordt ingediend bij de debit bank, hierdoor is de kans hoger dat de klant zijn e-mail van vorige week nog niet heeft verwerkt en dus niet op tijd zijn zakelijke rekening kan verzilveren.
Gezien er geen reactie is vanuit BP Fleet Solutions Nederland en B2Mobility GmbH heb ik de klacht ook bij Bafin gemeld, de Duitse financiële waakhond gezien B2Mobility GmbH een Duits bedrijf is die de incasso opdracht initieert.
Gewenste Oplossing:
foutief in rekening gebracht €25 incasso storno kosten retourneren.