Klacht: bouwfouten

op 13 augustus 2012 over Bouw en onderhoud Van der Meeren in de categorie Bouwbedrijven

Ik heb Van der Meeren in 2008 aan het werk gehad. Zijn werkwijze heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik zelf een expertisebureau in de hand heb genomen. Die expert wist niet wat hij zag.
Van der Meeren heeft vervolgens zelf het expertisebureau Perfect Bouw ingeschakeld maar ondanks dat hij opdrachtgever was, bleek ook zijn eigen rapporteur vernietigend. HHij vroeg zich openlijk af of Van der Meeren ooit een bouwopleiding heeft gehad. Van der Meeren bood me wat geld maar dat haalde bij lange na de schade niet. Hij wilde 4000 in maandelijkse termijnen van 100 euro terugbetalen terwijl ik een aanwijsbare schade uit de rapporten had van 23.000 euro.
Het is een rechtszaak geworden die ik verloor omdat Nome Advocaten uit Nijmegen zat te slapen. Hij werd door de vervolgens ingeschakelde Geschillencommissie Advocatuur gekwalificeerd als een ‘niet redelijk bekwaam advocaat’. Kwam er dus ook nog bij: schakel je een bouwadvocaat in die volgens de inschatting van de Geschillencommissie niet bekwaam heeft opgetreden. Zo kon Van der Meeren er mee wegkomen.
Van der Meeren bleef ook onder ede beweren dat hij was weggestuurd en geen kans geboden had gekregen om zijn fouten te herstellen. Nou, die had hij volop gehad. De rechter besliste vervolgens dat het in het midden lag wie gelijk had en dus kreeg Van der Meeren het voordeel van de twijfel. Hij vertelde dat als hij 1000 euro moest betalen, hij failliet was. Terwijl de schadepost 23.000 euro bedroeg en twee onafhankelijke rapporten geen enkele twijfel lieten! Van der Meeren is geen lid van een brancheorganisatie dus daar kun je ook niet terecht. Een waarschuwing is op zijn plaats tegen dit bouwbedrijf. Twijfelt u aan de objectiviteit van mijn beschrijving, vraag dan op [email protected] de twee rapporten op van de onafhankelijke expertisebureaus. Ik stuur ze als PDF en wanneer u die onder ogen heeft, weet u genoeg of u deze man voor uw opdrachten wilt inschakelen.
De moraal van dit verhaal; Als je gaat verbouwen, vertrouw geen aannemer en geen advocaat

genoegdoening

Alle klachten die gemeld zijn door Wilma Boekhout