Klacht: borg spoorloos

op 24 april 2017 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Zojuist heb ik een telefoontje gehad van de KS dat ze nergens kunnen vinden dat ik een 3 jaar terug een borg heb betaald.
Nu is het zo dat er blijkbaar in oktober of november 2016 een ander klantennummer is aangemaakt.
(waarom weet ik ook niet)
Maar ik zal het fijn vinden dat deze onzin nu is ophoud en het bedrag overgemaakt gaat worden.
En dit graag binnen 2 dagen!

Plus ik weet niet wat jullie manier van communicatie is,maar ik hoef geen dame aan de lijn te krijgen die begint met “hoi”
en mij niet laat uitpraten.
Toon is wat respect en ik ben geen grietje van 13 ofzo!

Mijn Klacht
1, borg zou ik terug krijgen na een jaar.
na een jaar kreeg ik te horen dat ik deze terug zal krijgen na 3 jaar
2. nogmaals een poging gedaan
borg zal ik terug krijgen als ik weg zou gaan bij Oxxio (heel apart)
3. wordt benaderd door sale afdeling of ik klant wil blijven.
prima,maar wel me borg eerst terug.
4. borg kan ik terug krijgen na een jaar goed gedrag.
Dit houd in:
Ik mag niet onder bewind staan (wat ik al 2 jaar ben en mijn rekeningen worden elke maand netjes betaald)
Ik mag geen herinnering ontvangen ( de rekening wordt elke maand op de 23ste betaald)
Algemene voorwaarden:
15.2 Wij mogen u vragen de waarborgsom vooraf te betalen. De waarborgsom is maximaal gelijk aan het bedrag dat u vermoedelijk betaalt voor zes maanden elektriciteit en/ of gas en de hoogte van de waarborgsom is redelijk voor uw situatie. 15.3 Als wij vinden dat de zekerheid niet meer nodig is betalen wij u de waarborgsom terug. Eindigt onze overeenkomst? Dan betalen wij u ook de waarborgs om terug. U ontvangt het bedrag binnen zes weken nadat we u de laatste nota hebben gestuurd. Moet u ons op dat moment nog bedragen betalen? Dan verrekenen we deze bedragen. 15.4 Over de waarborgsom ontvangt u de helft van de gewone wettelijke rente. U ontvangt deze rente op het moment dat wij u het bedrag terugbetalen
Vandaag contact gehad met de KS en na mijn gesprek was de dame vergeten om de lijn te verbreken,waardoor ik het gesprek die zij met haar collega\\\\\\\\\\\\\\\’s had goed kon horen en volgen.
1.ze raakte in paniek omdat ik een postbusnummer bij mijn adres heb staan. Haar collega vertelde haar dat ze daar niet moet kijken,want het maakt niet uit als iemand onder bewind staat!
2. ze wist niet wat ze moest zeggen en had haar zaakjes niet voor elkaar. Haar collega\\\\\\\\\\\\\\\’s zeiden dat ze niet iemand moet oordelen om als de gene onder bewind staat.
3. een uiteindelijk was ik de onredelijke klant
daarna nogmaals een gesprek gehad met een andere dame van de KS;
Die kon ook niks voor mij doen.
Wachten of ik dit jaar met de eindafrekening het geld terug krijg,
Dit kon ze ook niet uit zoeken,wat natuurlijk apart is.
Gewenste Oplossing
Graag wil ik zsm mijn (en nogmaals mijn ) geld terug!
En ik wil graag dat het hele verhaal over mensen die onder bewind staan niet gebruikt mag worden.
Want als je onder bewind staat dan worden je rekeningen gewoon betaald,dat is de afspraak tussen bewindvoerder en de rechter.
Plus ik wil graag dat iemand contact met mij opneemt.
Extra informatie
Eerste zien dan geloven, want dit kan misschien nog wel maanden duren!
Maar ik neem aan dat een overboeking binnen 5 werkdagen gedaan is? Dus as woensdag 26 april staat het op me rekening!

Bedrag binnen 2 dagen overmaken en geen telefoontjes meer van de KS.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 25 april 2017 om 12:53 geantwoord

Beste mevrouw Oudendijk,

Wat erg om te lezen dat het gesprek niet naar tevredenheid is verlopen. Graag stel ik voorop dat we graag onze klanten netjes te woord staan en zeker niet over klanten spreken na afloop van het gesprek. Daarom bied ik je onze excuses hiervoor aan. Ik zorg ervoor dat we hiervoor gepast maatregelen nemen en je klacht omtrent de waarborg zo snel mogelijk voor je oplossen en zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Esther Webcare

Heeft op 25 april 2017 om 15:41 geantwoord

ik wacht nog steeds op een telefoontje en volgens oxxio is er nooit een borg betaald! heel apart! vorige week zal de betalen al klaar staan en nu heb ik niks betaald!
Het lijkt er op de oxxio domweg niet wil betalen!
of ik even de bank gegevens wil opvragen om aan te tonen dat het bedrag van 400.- is overgemaakt in 2014!
Oxxio nogmaals hou op met die onzin en geef mijn geld terug incl rente van 3 jaar!
Contact afgesloten op 14-06-2014

Bericht van Oxxio

3 maanden geleden - Beste Jolanda, Graag licht ik je via deze weg in over de ontwikkelingen, dit omdat we je telefonisch niet te pakken krijgen. Ik heb te horen gekregen dat we het door jouw betaalde bedrag niet kunnen traceren. Daarom aan jou het verzoek om toch het betaalbewijs op te sturen naar ons. Dit mag naar het volgende e-mailadres: sad@oxxio.nl. Op die manier kunnen we het controleren en dit samen met jou verder afhandelen. Met vriendelijke groet, Esther Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Jolandaold