Klacht: Klachten

op 22 februari 2012 over Bookstore BLZ in de categorie Boekhandel

19-02-2012 Leek,

Geachte heer, mevrouw,

Voordat ik mijn klacht indien wil ik de betreffende gebeurtenis beschrijven.Het gebeurde in de ochtend van 6 februari 2012, waarschijnlijk rond 08:55. Ik keek op mijn horloge en dacht er is nog tijd om wat dingen te kopen, dus liep ik in een boekwinkel van de Bookstore BLZ ’t Hartje in winkelcentrum Beren te Groningen. In de winkel kocht ik een doos met CD-R, ik gebruikte mijn bankkaart om te betalen, en vroeg de winkelier “Mag ik een bonnetje?” hij gaf me een van de pinontvangst, ik zei: “dit is geen kassabon, ik wil een kassabon.” hij zei”dit is een kassabon.” Ik zei: “Dit is geen kassabon, dit is de bon van de pin aparaat. Ik doe deze aankoop voor mijn bedrijf, dus ik wil een bon met BTW zei ik. Hij zei: “Deze bon,kan gebruikt worden voor het bedrijf, en multimedia is ook belastingvrij.” Op dat moment had ik geen tijd om te praten, want ik moest naar mijn werk.’s avonds toen ik thuis was heb ik op internet gezocht, wat de winkelier zei is helemaal niet waar, de multimedia is met BTW belasting, ik vind zijn houding tegenover mij niet goed. Dus besloot ik een klacht tegen hem in te dienen.Als we nu naar de markt gaan om dingen te kopen, krijgt men indien nodig ook een aankoopbon. Ik ben een consument, hebben consumenten geen recht om een kassabon te krijgen? Is dat niet het recht van de consument? Zijn bedrijf werkt niet volgens de regels.De pinbetalingsbon laat alleen zien dat ik heb betaald maar toont niet wat ik heb aangekocht,geen naam van de winkel en de naam van het item. Het is toch vreemd dat je niet kan zien waar je voor hebt betaald terwijl dit bij andere winkels wel het geval is.
Is zijn houding tegenover mij niet discriminerend? (Als een nederlandse dame hem zou vragen om een kassabon , zou hij dan ook een dergelijke houding hebben?)
Voordat ik deze brief schreef heb ik al contact opgenomen met consumentenwijzer, maar ze kunnen mij niet helpen Hun antwoord was dat er in Nederland geen wet bestaat om later nog een kassabon te eisen, en dat ik daar maar geen boodschapen meer moest doen. Ik vind dit een belachlijke “Oplossing”. Nederland is een mensen rechten land, dit recht is toch voor iedere bewoner, Ik ben een klant, als ik wel de plicht heb om te betalen, dan heb ik natuurlijk ook recht om een kassabon te krijgen.
Tot nu toe heb ik nog steeds deze kassabon nodig . Ik hoop dat u me kunt helpen!

kassabon nodig

Alle klachten die gemeld zijn door sharon16688