Mijn Klacht:
Ik had een I Phone 12 pro besteld en deze ook betaald op 5 juli 2021.
Ik zou woensdag 7 juli de i phone 12 pro oceaanblauw ontvangen, maar deze kwam niet.
1 dag later, eind van de dag, ontving ik via DHL een beschadigd pakket, opnieuw dichtgeplakt door DHL. Hierin zat een nieuwe motorola phone, niet het bestelde dus en 1000,- goedkoper dan de bestelde i Phone 12 pro oceaanblauw. Ik was hier goed ziek van.
Na veel heen en weer gebel en foto’s gestuurd te hebben van het bewijs wat ik ontvangen had, zou ik na retournering van het verkeerde artikel het geld binnen 5 dagen retour krijgen omdat de bestelde i phone opeens niet meer in voorraad bleek te zijn bij Bol.com. Ik heb de ruim 1200,- nog steeds niet retour ontvangen terwijl ik het verkeerde artikel op 17-7-2021 al retour heb gestuurd. Het gaat om een behoorlijk bedrag en het heeft al veel belkosten en tijd gekost en teveel van mij gevergd daar ik ook ziek ben.
Ter compensatie zou ik een waardebon van 5 of 10 euro krijgen, ik vind dit niet echt netjes gedaan allemaal, het risico ligt nu bij mij, terwijl het duidelijk is dat er fouten zijn gemaakt en mijn i phone of gestolen is, of er gewoon meteen al niet op voorraad was. Ze hadden dat gewoon moeten zeggen, dan had ik direct geannuleerd en elders gekocht. Ik heb gevraagd om direct het geld terug te krijgen maar het zou druk zijn bij Bol.com dus kan het nog even duren. Mijn geld al bijna een maand kwijt en nu met geleend geld een andere elders gekocht. Wat een ellende en ik zit echt op dat geld te wachten, wat nu?
Gewenste Oplossing:
Met spoed mijn geld terug wat ik al bijna een maand kwijt ben en duizend maal excuses, ik heb genoeg huilend met ze aan de telefoon gehangen, mij werd constant verzekerd dat het goed zou komen maar dat het protocol nou eenmaal zegt dat het 5 dagen duurt voor het onderzoek met DHL zou worden afgerond. Vervolgens duurt het weer 5 dagen voor ik het geld terug zou krijgen, maar heb het nu nog niet terwijl de zaak duidelijk was dat ik er niks mee te maken had en de dupe was. Vreemd dat het risico geheel bij mij lag, ze hadden mij gewoon meteen het geld terug moeten geven, ik weet niet waar ze nog op wachten.
