Klacht: Verkeerd bezorgd, verkeerd product en inadequate reacties klantenservice

Jan van der Schaft op 23 juli 2021 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Onderstaand ziet u de mailwisseling die verzandt in de systeemwereld en snel afdoen richting klant.

Dag Paola,

Ik heb alle berichten hieronder gezet, (Gea, Albert, Shirley, Paola, inmiddels 4 personen) omdat jullie steeds hetzelfde antwoord geven. En met dat antwoord neem ik geen genoegen.

Nogmaals de mail die ik gister stuurde:

Dag Gea,

Je bent nummer 3 die antwoordt maar ik ga hier niet mee akkoord. Ik heb geen Senseo apparaat besteld:
Dit heb je besteld

IMPAQT 3 in 1 Meegroei Schommel – Baby Peuter

Gekocht bij TopDeal!
Bezorging: 10 juli

1x € 38,95

Ik heb ook het goede adres opgegeven, Kanaaldijk 30 1121NX Landsmeer en niet Kanaalweg 30. Ik ben heel verwonderd dat jullie aan mij vragen me in te spannen om deze fouten te herstellen: “Begrijpelijk dat je het pakje graag had opgehaald gezien”. Eerlijk gezegd klinkt dit redelijk onbeschaamd, zeker dan ook nog de suggestie om hulp in te roepen van mijn omgeving. Dat doe ik helaas noodgedwongen al vaak, maar dat vind ik te ver gaan voor een fout van Bol.com. Dus nogmaals, herstel jullie eigen fouten, haal de Senseo op en bezorg mij de schommel.

Ik wil geen zelfde antwoord meer dus stel ik voor dat jullie mijn verzoek doorsturen naar de afdeling klachtenafhandeling.

Met vriendelijke groet,
Jan van der Schaft

Van: Klantenservice bol.com
Verzonden: zondag 18 juli 2021 22:25
Aan: Jan van der Schaft
Onderwerp: Berteft bestelling 1247538136 [CASE:81496108]

Beste meneer van der Schaft,
Ik stuur deze mail naar aanleiding van eerder contact met onze klantenservice.
Wij hebben terugkoppeling ontvangen van onze afdeling. Helaas hebben zij aangegeven dat het niet mogelijk is om het artikel thuis te laten ophalen. Je kan het artikel inleveren bij de dichtstbijzijnde Albert Heijn of PostNL punt.
Ik hoop dat ik je goed heb geholpen! Heb je nog verdere vragen of zijn er onduidelijkheden? Laat het me weten, dan help ik je graag verder!
Met vriendelijke groet,
Paola
bol.com klantenservice
www.bol.com

Als je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht.

Beste meneer van der Schaft,
Begrijpelijk dat je het pakje graag had opgehaald gezien. Maar om dit retour te kunnen laten ophalen is een Select abonnemet nodig: Alleen bol.com artikelen, en artikelen van partners waarvoor wij de logistiek verzorgen kunnen opgehaald worden met Select.
Hiermee kom ik dus terug op de mail van mijn collega van 14 juli dat je het zelf terug brengt naar een PostNL punt, misschien anders even de hulp inroepen van uw omgeving.
Een andere oplossing is om de schommel te bestellen en wanneer deze geleverd gaat worden, het pakket met retourlabel aan de chauffeur weer mee terug te geven. Nadeel hiervan is dat je geen retourbewijs ontvangt en geen bewijs hebt van retournering.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd, wens ik je een mooie zaterdag verder toe.
Met vriendelijke groet,
Gea
bol.com klantenservice
www.bol.com

Hoi Jan,
Bedankt voor je bericht! Ik heb alles door genomen om te kijken wat er aan de hand is. Mijn verontschuldiging dat je dit alles moet meemaken. Ik begrijp het helemaal.
Het is natuurlijk niet je fout. En het is niet zo fijn dat je het pakket op een ander adres moet ontvangen en dan nog een ander artikel dan je besteld hebt. Dit is niet zo leuk! Ik begrijp je helemaal dat het nu wat balen is dat jij het nu retour moet sturen, terwijl het niet je fout is.
Ik wil de schommel graag opsturen, maar het systeem laat het niet toe. De enige manier om dit in orde te maken is dat je het retour kunt sturen en dan krijgt je het aankoop bedrag terug op je rekening.
My excuses voor het ongerief.
Met vriendelijke groet,
Albert
bol.com klantenservice
www.bol.com
Beste meneer van der Schaft,
Recentelijk had je via onderstaande mail aangegeven een verkeerd artikel verkregen te hebben, wat natuurlijk een flinke teleurstelling is. Ik had je graag willen bellen hierover, maar gezien het tijdstip, lijkt een e-mail me een beter idee.
Ik had je maar al te graag de schommel na willen sturen, echter laat ons systeem dit helaas niet toe. De enige mogelijkheid die er is om de schommel alsnog te kunnen verkrijgen, is toch die senseo terug te sturen naar ons, en de schommel opnieuw te bestellen.
Om die reden heb ik een retour aangemeld vanuit het systeem zodat je daarmee de Senseo kosteloos op te kunnen sturen. Wanneer een retourzending is ontvangen door of de verkoper ons duurt het maximaal 5 werkdagen na ontvangst voordat je retour verwerkt is en de terugbetaling in werking wordt gezet. Je krijgt automatisch een mailtje met daarin vermeld dat de retourzending goed is ontvangen. Op het moment dat de retour verwerkt is, duurt het maximaal 3 werkdagen voor het aankoopbedrag teruggestort is. Je krijgt dan ook een bevestiging per mail waarin staat dat de retour verwerkt is.
Ik ga er hiermee van uit dat ik je voldoende geïnformeerd heb. Is dit niet het geval? Dan hoor ik dit uiteraard graag van je in een reactie op deze mail. Je kan uiteraard ook chatten met een medewerker via onze website.
Ik wens je voor nu in ieder geval een prachtige dag toe!
Met vriendelijke groet,
Shirley

Gewenste Oplossing:

Wanneer het verkeerd bezorgde product, Senseo apparaat, is opgehaald en vervangen door het door mij bestelde product, een schommel.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bol.com

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bol.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jan van der Schaft