Klacht: Boete voor het niet betalen van niet geleverde artikel

Stvmulde op 10 april 2018 over Zalando in de categorie Online Warenhuizen

Eind september vorig jaar had ik 2 jurken van Mango besteld via Zalando. Deze heb ik echter nooit gekregen, wel aanmaningen om deze te betalen. Ik heb met hen contact opgenomen via de chat en de aanmaningmails beantwoord (met foto van bpost als bewijs dat ik het nog niet ontvangen had). Hier hadden zij echter geen oren naar en hebben deze aanmaningen doorgestuurd naar Intrum. Ik heb heel de procedure perfect opgevolgd, maar nu laten ze weten dat ik heb dat bedrag toch verschuldigd ben (het dubbele van de twee jurkjes nota bene) aangezien ik hen pas in november gemeld heb van de niet-levering (dit was wanneer ik de eerste aanmaning tot betaling kreeg). Bij hen duurt het zelf trouwens enkele maanden voor je antwoord krijgt. Bijvoorbeeld: ik heb het officiële formulier ‘Rechtsverklaring – Bestelling niet geleverd’ eind januari opgestuurd en heb hier vandaag voor het eerst een antwoord op gekregen.Ik heb steeds geweigerd boetes te betalen voor iets dat ik niet gekregen heb. Indien Zalando vindt dat ik het probleem te laat gemeld heb, konden ze dat gerust antwoorden en mij laten weten bij de eerste of de tweede aanmaning toen de boete nog €5 of €10 bedroeg en niet het dubbele (€127) zoals nu. Ondanks het bewijs van bpost, ben ik toch dik in het zak gezet door Zalando.

Ik zal pas tevreden zijn wanneer de gehele boete van €127 zal worden kwijtgescholden. Ik word hier voor blok gezet: ofwel de €127 betalen ofwel nog meer gerechtskosten erbij. En dit terwijl ik niets ontvangen heb, tenzij miserie.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zalando

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zalando nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door