Klacht: Boete voor het inleveren van schoolboeken

op 04 augustus 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Mijn zoon heeft van 2 boeken een boete gekregen tijdens het inleveren van zijn schoolboeken. De boete bedraagt de volledige nieuwprijs. Dit vinden wij totaal niet in verhouding met de schade aan de boeken.
Wij geven toe dat beide boeken schade hebben, en willen ook best daar iets voor betalen, maar niet de volledige nieuwwaarde. Dit is totaal niet in verhouding. De boeken zijn 1 jaar gebruikt, daar heeft Van Dijk ook penningen voor ontvangen waarbij ze nu ook nog eens de nieuwwaarde van de boeken als boete willen ontvangen.
Na meerdere mails alsmede een telefoongesprek met Van Dijk (leidinggevende) is men totaal niet bereid naar een oplossing te zoeken. Ze verschuilen zich enkel achter het woord nee. Uiteraard heel makkelijk omdat ze een monopoly-positie hebben en je als klant geen kant op kunt.
Ze nemen simpelweg de boeken niet terug, terwijl de boeken nog prima in te zetten zijn voor de volgende generatie. Van Dijk geeft aan dat er door de waterschade een onzichtbare schimmel zich in de boeken bevindt.

Als Van Dijk Educatie met een redelijk bedrag komt voor de boete, en ook bereid is om een oplossing te zoeken.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 04 augustus 2017 om 16:14 geantwoord

Beste meneer van der Vinden,

Bedankt voor uw reactie. De betreffende boeken zijn aan het begin van het schooljaar nieuw aan u geleverd. Dit staat aangegeven op de pakbon welke in het pakket zit bij levering. Wanneer de boeken met waterschade worden ingeleverd, worden deze niet geaccepteerd. Wij willen niet dat een boek met waterschade weer bij een andere klant komt of bij ons op de plank komt te liggen omdat de kans groot is dat het boek gaat schimmelen. Omdat wij een nieuw boek ter vervanging moeten aanschaffen, wordt de nieuwprijs van de boeken in rekening gebracht.

U kunt de boeken eventueel voor een tweede beoordeling aan ons opsturen. Wanneer een boek wederom zal worden afgekeurd zult u het boek niet meer retour ontvangen en zal de schaderekening van kracht blijven.

Indien u de boeken ter tweede beoordeling op wilt sturen, dan kan dat onder vermelding van naam, adres en klantnummer naar onderstaand adres:

VanDijk
Postbus 23
8260AA Kampen.

Vriendelijke groet,

^Nick
Afdeling klantenservice

Heeft op 05 augustus 2017 om 11:22 geantwoord

Goedemorgen,
Ik ben bereid om de boeken voor een tweede beoordeling op te sturen, echter bij dezelfde uitkomst, wil ik dat Van Dijk de boeken aan mij retourneert aangezien ik deze boeken nu volledig betaald heb.
In afwachting van uw reactie.

Alle klachten die gemeld zijn door vinden4