Klacht: Boete trein

op 29 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Net verhuist naar een dorp eerste ochtend voor het eerst hier de trein gepakt en ben er achtergekomen dat je niet meer op treinparrons contant een kaartje kunt kopen als je je ov kaart bent vergeten en pinpas. Ik stap in en ik heb de ontroleur al gezien. Ik heb gezegd dat ik geen kaartje kan kopen omdat ik alleen contant kan betalen. Ik had lang geleden een x begrepen dat je met deze reden een kaartje kan kopen bij een controleur. Is blijkbaar nietzo maakt in principe niet uit. Ik heb gezegd dat ik genoeg geld heb om een kaartje te kopen maar dat jullie me niet de mogelijkheid geven om te betalen. Voordat ik student was kon ik nog contant betalen bij de machines toen ik mijn studenten ov had gekregen was het lekker inchecken zonder probleem en nu ik werk ligt dat pasje ergens in de kast en de controleur zegt dit had je moeten weten, alsof ik geinformeerd ben met het digitaliseren van alle betalingen bij arriva bij deze ben ik geinformeerd met een boete… onbegrijpelijk

Indien ik me niet goed geinformeerd voel had ik graag het kaartje willen betalen zonder verhoging, en ik had de mogelijkheid om te trein niet te pakken maar dat had problemen opgeleverd bij mijn werk ik voelde me nogal gefrustreed nadat de controleur mij een verhoging heeft opgelegd voelde ik me gefrustreerd nadat het niet helemaal lukte hiervoor wil ik nog mijn excuses aanbieden

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 weken geleden - Beste Thomasdetrein, Wat jammer om te lezen dat je een boete hebt ontvangen in de trein. Als je geen geldig vervoerbewijs hebt in de trein, is de steward wettelijk verplicht om een boete uit te schrijven. Deze boete bestaat altijd uit de ritprijs en een verhoging. Als je een bezwaar wilt indienen, kan dat via: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/ik-heb-een-vraag/een-boete-die-ik-heb-gekregen.htm. Wat is je vraag precies naar aanleiding van deze boete? Ik begrijp dat je hem niet van de steward hebt ontvangen? In welke trein gebeurde dit? Met vriendelijke groet, ^Wouter Arriva Webcareteam

1 dag geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 19 januari 2018 om 15:25 geantwoord

Beste Thomasdetrein,

Helaas hebben we tot op heden nog niet de benodigde informatie van jou ontvangen om de klacht door te kunnen sturen naar de regio. Daarom wordt de klacht afgesloten.

^Manon
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Thomasdetrein