Klacht: boete niet vergoed 600 EURO

op 30 januari 2014 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Wij zijn overgestapt van Dong naar Oxio.
We hadden nog maar kort een contract afgesloten met Dong, maar de consulente verzekerde ons dat de boete van het overstappen vergoed zou worden door Oxio, ook bij een drie jarig afgesloten contract.

De eind afrekening van Dong bedraagt 600 euro boete 300 euro voor gas en 300 euro voor stroom.

Wij hebben meteen Oxio gebeld en er werd gemeld dat er maximaal 125 euro vergoed zou worden.Het werd een erg onplezierig gesprek de vrouw wou niet mee denken aan een oplossing en ook was het onmogelijk een leidinggevende te spreken.

Wij zijn erg teleurgesteld in Oxio die of zijn mensen die een product verkopen beter moeten inlichten over de boete regeling of gewoon moeten doen wat ze zeggen n.l. de boete vergoeden.

Ik wil graag dat Oxio de boete voor hun rekening neemt, zoals ze hebben beloofd

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Beste carolzuid, In reactie op uw bericht, hebben wij telefonisch getracht contact met u te leggen. Dit is ons helaas niet gelukt en wij hebben uw voicemailbericht ingesproken. Wij hebben eveneens contact opgenomen met uw vorige leverancier. Zij hebben ons aangegeven dat zij reeds bericht van u hebben ontvangen en dat zij u per e-mail een voorstel hebben gedaan. Oxxio kan zich in grote lijnen in het voorstel vinden, doch is van mening dat hij de details met u moet kunnen uitwerken. Wij verzoeken u vriendelijk om hiertoe telefonisch contact met ons op te nemen. Wij kunnen u dan van nadere informatie voorzien. Het telefoonnummer hebben wij in het voicemailbericht achtergelaten. Wij vernemen graag van u. Met vriendelijke groet, Tess Oxxio Nederland

Oxxio

Heeft op 13 maart 2014 om 14:28 geantwoord

We zijn op 10 februari 2014 samen met de klant tot een oplossing gekomen.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 13 maart 2014 om 17:16 geantwoord

Na oxio 4 keer te hebben gebeld om op deze klacht te reageren hebben we besloten het contract met Oxio te beeindigen de klacht is in Januari geplaatst er staan 5 werkdagen voor de afhandeling nu 13 maart heb ik nog steeds geen concreet antwoord gehad wij hebben zelf besloten om terug te gaan naar Dong die de boete dan kwijt zou schelden Klantenservice van Oxio vond dit prima want zij konden de boete niet vergoeden. Ik heb nog nooit een oplossing van Oxio vernomen. Dus het verbaast me ten zeerste dat de klacht nu als afgehandeld wordt gezien terwijl ik uit pure nood het contract heb moeten opzeggen om geen boete van 600 euro te hoeven te betalen. En dit allemaal door verkeerde voorlichting van Oxio medewerkster. Ik vind de service van Oxio belachelijk slecht voor zo een erkend bedrijf als Oxio

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door carolzuid