Klacht: Boete en inname van de ov

op 13 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

3 weken geleden reisde een vriend van mij met de trein. Ik was mijn ov bij hem vergeten en hij kwam deze langsbrengen. Hij was niét ingecheckt met mijn ov. De conducteur kwam en vroeg hem voor een vervoersbewijs, deze had hij niet. Mijn vriend was zijn ov aan het zoeken en trok perongeluk die van mij uit zijn zak. De conducteur constateerde dat dit niet zijn ov was, mijn vriend vertelde waarom hij deze bij zich had en het een ongeluk was dat hij deze uit zijn zak paktte. Mijn ov is in beslag genomen en tevens vernietigd. Mijn vriend heeft een boete gekregen voor het rijden zonder vervoersbewijs, deze is terecht en een voor fraude, deze is niet terecht. Hij heeft niét ingecheckt. Ik vind dit onterecht en dien hierom in klacht bij u in.

Ik ben tevreden wanneer ik mijn ov vergoed krijg en mijn vriend zijn boete voor "fraude" wordt kwijtgescholden.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 mei 2017 om 23:07 geantwoord

Beste DaniHoekstra,

Ai, balen dat een vriend van jou hierdoor een boete heeft gekregen. Ik snap dat jullie hier beide van balen. Helaas mag ik via deze weg niet beslissen of de boete wel of niet terecht is uitgeschreven. Om deze reden wil ik je graag doorverwijzen naar ons contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X

Als je via het contactformulier een melding indiend zoals je hier ook hebt gedaan, komt deze terecht bij mijn collega's van de afdeling boetebeheer. Zij mogen en kunnen oordelen of de boete eventueel ongeldig verklaard kan worden.

^GR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door DaniHoekstra