Klacht: Boeken te laat ingeleverd?

op 24 augustus 2017 over VanDijk in de categorie Boekhandel

Ik heb mijn boeken op 27 juli via postnl verstuurd naar van dijk.
Krijg ik half augustus bericht dat de boeken te laat zijn ingeleverd en daarbij een factuur van €320 .
Bij navraag bij van Dijk blijkt dat
Deze boeken zijn volledig afgeschreven en worden niet meer gebruikt en dan toch deze fatuur.
Vreemde gang van zaken ,

Omdat wij idd vrij laat de boeken hebben opgestuurd maar wel op tijd en daarbij rekening houdend dat de wiskunde boeken zijn afgeschreven lijkt het mij netjes om alleen een boete bedrag te berekenen en niet een totaal bedrag over afschrijven boefen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar VanDijk over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door VanDijk in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat VanDijk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

VanDijk

Heeft op 25 augustus 2017 om 09:09 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Omdat wij de opgestuurde boeken op 15 augustus 2017 (buiten de inlevertermijn) hebben ontvangen, zijn deze op 23 augustus 2017 teruggestuurd aangezien wij deze niet meer accepteren.

Het is mogelijk dat de postzending vertraging heeft opgelopen, aangezien u aangeeft het pakket al op 27 juli te hebben verstuurd. We verzoeken u daarom om een kopie van het verzendbewijs op te sturen naar info@vandijk.nl zodat wij aan de hand van de verzenddatum kunnen bepalen of we u alsnog de mogelijkheid bieden om de boeken in te leveren.

Wanneer het niet aantoonbaar gemaakt kan worden dat de boeken op tijd zijn verstuurd, zien wij geen reden om het opgestelde factuurbedrag in mindering te brengen en zal de schadefactuur van kracht blijven.

Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.

Vriendelijke groet,

^Nick