Klacht: Boek ingeleverd maar moet toch betalen.

op 28 juni 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Ik heb zojuist mijn boeken ingeleverd op school. Iemand was mijn boeken aan het scannen, en tijdens het scannen was een andere medewerken van Van Dijk de boeken weg aan het leggen. Toen de jongen klaar was met mijn boeken te scannen, bleek dat ik onder andere het boek Nieuw Nederlands (5e editie) 5/6v zou missen. Dit is echter onmogelijk omdat ik het boek 100% zeker heb ingeleverd; ik zag het boek namelijk liggen op de kar, tussen al mijn andere boeken. Waarschijnlijk is bij het scannen iets verkeerd gegaan, maar omdat de boeken al opgeruimd waren konden de medewerkers niets voor mij betekenen. Het betreft hier een boek van bijna €45. Het is dus een duur foutje waar ik nu voor kan betalen, terwijl ik het boek gewoon heb ingeleverd.

Ik ben tevreden wanneer wordt erkend dat ik het boek gewoon in heb geleverd, en de kosten worden geschrapt. Dit is namelijk niet mijn fout, dus ik vind niet dat ik voor de kosten op moet draaien.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

Van Dijk Educatie

Heeft op 28 juni 2017 om 14:14 geantwoord

Beste Michael,

Wij vinden het vervelend te horen dat het volgens jou niet goed is gegaan op de inleverdag.

Helaas is het voor ons niet mogelijk om na de inleverdag te beoordelen hoe de inlevering is verlopen. Naar aanleiding van de inleverdag krijgen wij de gegevens van de inlevering in ons systeem. Hierin staat aangegeven dat het artikel 'Nieuw nederlands (5e editie) 5/6v' (artikelnummer 8534620) niet is ingeleverd.

Wanneer je het hier niet mee eens bent had je dit direct op het inlevermoment aan moeten geven.

We kunnen op dit moment helaas niks voor je betekenen.

Vriendelijke groet,

^Annemiek
Afdeling klantenservice

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 28 juni 2017 om 14:28 geantwoord

De medewerkers bij het inleveren hebben mij verteld dat ik een klacht in moest dienen. Ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Ben hier absoluut niet tevreden over. Ik heb het boek recht voor mn neus gescand zien worden, hoe kan het dan dat ik hier toch voor moet betalen. Makkelijk geld verdienen zo.

Bericht van Van Dijk Educatie

4 maanden geleden - Op het moment zelf kun je nog aangeven wat je hebt geconstateerd, helaas is dit achteraf niet meer mogelijk omdat het voor ons niet inzichtelijk is wat er op de inleverdag gebeurt. Wij vinden het vervelend dat je door het inleverteam bent doorverwezen naar ons. Wij hebben opnieuw instructies gegeven aan het inleverteam dat dit niet de bedoeling is! Vriendelijke groet, ^Annemiek Afdeling klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Mihoen

4 maanden geleden - Instructies, instructies, maar uiteindelijk ben ik degene die voor jullie fout kan betalen. Zorg dan dat je personeel weet waar ze mee bezig is want op deze manier schiet niemand er iets mee op. Het moge duidelijk zijn dat ik niet ga betalen.

Bericht van Van Dijk Educatie

4 maanden geleden - We gaan het nog een keer met het inleverteam bespreken en komen hier later bij je op terug. Vriendelijke groet, ^Annemiek Afdeling klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Mihoen

4 maanden geleden - Oké, perfect. Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door Mihoen