Klacht: Terugroepactie BMW

op 21 mei 2019 over BMW in de categorie Automerken

Wij rijden een BMW 535d van december 2014. Op 13 mei 2019 is onze cardanas gebroken. Dat is nagenoeg onmogelijk bij een auto van die leeftijd. BMW heeft voor dit euvel op 7 maart 2017 een terugroepactie gehouden onder hun referentienummer 0026330100 BMW met als tekst:
De klinknagels, waarmee de twee helften van de flexibele koppeling in de cardanas aan elkaar zijn bevestigd, zijn onvoldoende sterk. Hierdoor kunnen de klinknagels breken en raken de twee helften van de flexibele koppeling los.

Nadat wij bij BMW Nederland gemeld hadden dat onze cardanas gebroken was hielden zij vakkundig de boot af door te melden dat ons chassisnummer niet in het terugroepregister voorkwam en verwees ons naar de dichts bij zijnde dealer die ons weer verwees naar BMW Nederland.

Hiermee laat BMW Nederland zien dat zij de veiligheid van haar klanten niet serieus neemt en wellicht nog klanten laat rondrijden met auto’s die een vergelijkbaar defect vertonen. De kans op letselschade is zeer reëel. Kennelijk gaat winst boven veiligheid bij BMW.

Wanneer BMW haar verantwoordelijkheid neemt en netjes de klacht op lost.
Het zou BMW ook sieren als zij eventuele andere BMW rijders op de hoogte brengen van deze constructiefout voordat er ongelukken gebeuren.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BMW

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BMW nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Leurink