Klacht: Service tot aan de deur

AMiddeldorp op 16 april 2018 over Blue Rent a Car in de categorie Autoverhuur

Ik had op 14 april een bus type e met laadklep gehuurd. Deze had ik nodig voor een verhuizing van Den Bosch naar Helmond. In Helmond moest ik half op het fietspad en half op het voetpad parkeren. Door deze situatie zet je de knipperlichten aan. Na 1 uur lossen, en de boel naar binnen sjouwen wilde we wegrijden. Dit ging niet meer en het was duidelijk dat de accu leeg was want bij het doordraaien van de sleutel in het contact hoorde je een klik. Nu belde ik gelijk het kantoor in Den Bosch op om dit door te geven. En diegene die zaterdagochtend werkte reageerde laconiek op de situatie en vond het vreemd dat de alarmlichten waren aangezet. Ik zei dat is niet zo vreemd omdat je in die situatie de alarmlichten aan MOET zetten. Nee hij vond van niet want na een kwartier de alarmlichten aanzetten dan is de accu toch leeg. Ik zeg ja als je weet dat deze na een kwartier leeg is dan ga je deze niet aanzetten maar mij is hier niets over gezegd dat dit niet kon. Verder wilde hij wel uitleggen hoe de startkabels werkte en waar we deze konden aansluiten maar daar bleef het dan ook wel bij. Ook gaf hij aan dat we niet zoveel moesten verwachten van deze bussen. Het waren tenslotte al oude bussen en dat de huur van de bus daarom zo goedkoop was. Ik moest maar een auto aanhouden was het advies en daar bleef het bij. Toen we de bus meenamen vroeg ik waar de papieren waren van de bus. Hij zei toen in het kastje van de bus vind je de papieren. Omdat we geen advies kregen hoopte ik dat ik iets tegen zou komen tussen de papieren wat ons verder zou kunnen helpen. Alleen er lagen geen papieren in het kastje van de bus. Het enige wat ik had was het contract wat ik die morgen gekregen had. Gelukkig stond daar in dat blue rent bij de anwb verzekerd waren. De anwb gebeld en hoopte dat zij konden komen ook al hadden wij geen pasje van de anwb. Ik werd verbonden naar een zakeljk nummer en de situatie uitgelegd. De anwb zag gelukkig dat blue rent een betalende klant is en kwamen dan ook een uur later om de auto te starten. Diegene die wij aan de telefoon hadden kon deze tip ook even doorgeven. Nu hebben we een hoop onzin gehoord om ons te helpen en minder kunnen doen met die bus wat we eigenlijk wilde doen. Nu moeten we over twee weken weer een bus huren maar je snapt door deze service, dat we gaan voor een wat nieuwere bus, wat misschien wat duurder is maar dat we een goede service krijgen.

Op de eerste plaats een excuus voor de onzin die we gehoord hebben tijdens het telefoongesprek.
En verder zou het netjes zijn als de helft van de huur terug gestort zou worden, Dit omdat we veel minder hebben kunnen doen met die bus.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Blue Rent a Car

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Blue Rent a Car nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AMiddeldorp