Klacht: Blouse terugbrengen geweigerd

op 19 mei 2016 over ZARA in de categorie Kledingwinkels

Vorige week, vrijdag 13 mei 2016, heb ik een spijkerblouse gekocht bij de ZARA in Groningen. Na het thuis nogmaals gepast te hebben was ik toch niet tevreden over het kledingstuk en wilde ik het na een aantal dagen (na het pinksterweekend) terugbrengen.

Aan de kassa werd mij verteld dat er een vlek in zat en dat er een andere medewerker naar ging kijken. Er zat geen vlek in maar de blouse rook alsof het was gedragen. Ik gaf aan dat ik het heel erg vond dat ze mij daarvan beschuldigden en dat ik het echt niet heb gedragen. De blouse is slechts een minuut of hoogstens een paar minuten gedragen tijdens het aanpassen. Er is nergens een vlek te bespeuren en de kleding ruikt zoals kleding altijd ruikt als het in een winkel heeft gehangen.

Aangezien er totaal niet met mij meegedacht werd ben ik naar huis gegaan. Eenmaal thuis werd ik erg boos over hoe ik in de winkel ben behandeld. Ik werd in een volle winkel beschuldigd van het dragen van kleding en die – volgens hen gedragen kleding – vervolgens terug te brengen. Een aantal dagen later ben ik terug gegaan.

In de winkel werd ik geholpen door een meneer die er de laatste keer ook bij stond. Toen ik mijn verhaal deed werd er gelijk weer aan de blouse geroken en was hij het meteen eens met zijn collega. Weer was er geen normaal gesprek mogelijk. Ik zou het kledingstuk gedragen hebben volgens deze werknemer. Toen ik zei dat het bewijs dat ik dit niet heb gedaan de kaartjes zijn gaf hij aan dat ook dat er uit zag alsof ik die los had gemaakt. Volstrekte onzin en een ongefundeerde beschuldigende opmerking.

De kassabon vermeldt duidelijk dat een kledingstuk geruild mag worden binnen 30 dagen indien het niet is gedragen. Als winkel is het enige bewijs dat het niet gedragen is, dat de kaartjes er netjes inzitten en dat het product er goed uit ziet, verder hebben ze het woord van de klant te geloven.

Ik sta versteld van de manier waarop ik ben behandeld in de winkel. De regel is toch ‘klant is koning?’ Als de ZARA geen kleding wil die mensen thuis hebben gepast dan moeten ze niet op de bon zetten dat dit mag! Als de ZARA kleding met de kaartjes er nog aan niet eens aan wil nemen moeten ze niet de service aanbieden dat ongedragen kleding ingeruild mag worden! Je kunt als winkel niet de klant zomaar beschuldigen van het dragen van kleding.

Ik ben tevreden als ik mijn geld terugkrijg

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ZARA

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ZARA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Anna15