Klacht: Blokkeren telefoon in buitenland zonder voorafgaande melding

op 01 juli 2012 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Ik ben afgelopen week voor het eerst naar het buitenland gegaan en moest daar regelmatig internet op mijn telefoon gebruiken. Ik wist dat dat 5,- per mb kost. Op een gegeven moment kwam ik al snel op een bedrag van 50,- aan internetkosten in het buitenland. Wat gebeurt er:
Simpel stuurt mij ’s nachts 1 email om 04:08 uur met een waarschuwing dat mijn rekening snel oploopt en ik 50,- vooruit moet betalen. Maar tegelijkertijd om 04:09 uur krijg ik een 2e mail met het bericht dat mijn telefoon is geblokkeerd!!! Dus zit je als je wakker wordt met een geblokkeerde telefoon in het buitenland en kun je niets meer. Hoop kosten moeten maken naar thuisfront om geld over te laten maken om blokkade te laten verwijderen. Blokkade kan pas na 3 werkdagen (!!!) er af gehaald worden volgens de helpdesk. Thuisfront wordt door helpdesk van Simpel in eerste instantie niet eens geholpen omdat ik zelf niet bel naar de helpdesk!

Het schijnt normaal te zijn dat er tussen de waarschuwing en het blokkeren weinig tijd zit omdat ze de kosten van internet later doorkrijgen van uit het buitenland. Maar ze kunnen je wel in no-time afsluiten voor een luttel bedrag van 50,- aan kosten wat je hebt gemaakt. Je kunt niet eens zelf voorkomen dat je wordt geblokkeerd. Ik heb inmiddels bericht gehad dat de blokkade is opgeheven maar ik kan nog steeds niet SMS-en en internetten.

Wat me los hiervan is opgevallen inmiddels is dat je overal in het buitenland goed en snel internet op je mobiel hebt. Dat heb je in nederland bij Simpel niet. Er is vaak geen doorkomen aan en iets uploaden is al bijna niet mogelijk (facebook bijv.) Nu heb ik inmiddels begrepen dat er nauwelijks bandbreedte beschikbaar is voor sim-only simpel klanten. Ik vind dat dit product niet functioneert en dat Simpel een wanprestatie levert. Wil er inmiddels zo snel mogelijk van af.

Kunnen overstappen naar een andere provider en niet 2 jaar uit moeten zitten met een internetabonnement dat zo niet functioneert.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Simpel

Heeft op 01 november 2012 om 16:22 geantwoord

Beste klant,

Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door remcoj