Klacht: Blijven betalen, maar geen telefoon. SLUIT GEEN ABONNEMENT AF BIJ SIMYO!!!

Johan Huisman op 29 november 2023 over Simyo in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Halverwege oktober 2023 ging het scherm van mijn telefoon uit het niets op zwart. Niets hielp, geen soft of hard reset, de telefoon reageerde nergens meer op. Daarop contact opgenomen met Simyo. Incapabele medewerkers bleven mij herhaaldelijk doorsturen naar een externe reparatieservice die ik zelf maar moest bellen (waarbij ik ook nog het verkeerde nummer kreeg). Deze service, Reconext, wilde mij ook niet te woord staan nu zij terecht aangaven geen klantcontact te hebben nu Simyo hier ook niet voor betaald. Na verschillende keren op en neer te zijn gestuurd heeft iemand van Reconext mij toch geholpen nu de Simyo medewerkers mij simpelweg weigerde te helpen en zeiden dat ze niks konden doen voor me. Op 16-10-23 heb ik de telefoon opgestuurd, sinds 18 oktober heeft deze de status in reparatie. Het is inmiddels 29-11-23. Op hun site staat het volgende: Hoelang duurt de reparatie? De reparatie duurt ongeveer twee weken, inclusief transport. Als de schade buiten de garantie valt en je een prijsopgave krijgt, kan het wat langer duren. Dat komt omdat er dan extra administratie bij komt kijken. Ik heb verschillende keren gemaild met Simyo waarom het zo lang duurt en mijn beklag gedaan. De enige informatie die ik krijg is dat ze niet weten waar mijn telefoon is en dat ik geduld moet hebben. Naar alle waarschijnlijkheid is mijn telefoon “kwijt”. Geduld? Ik zit al 6 weken zonder telefoon, ik ben dus al 6 weken onbereikbaar. Noch kan ik digitaal mijn overheids-/bankzaken regelen. Het is ronduit schandalig, sluit geen abonnement af bij Simyo! Het enige wat gesmeerd verloopt is de facturering. Inmiddels de 2e factuur ontvangen, waarin ik betaal voor Mb’s en belminuten en de telefoon afbetaal. Alleen heb ik die telefoon niet in mijn bezit, want die heb ik vol vertrouwen naar Simyo gestuurd. Simyo lijkt me eenvoudigweg niet te willen helpen. Ga niet met Simyo in zee, ze presenteren zich als servicegericht, maar als het nodig is geven ze niet thuis en weigeren ze met een passende oplossing te komen.

Gewenste Oplossing:

Direct een nieuwe telefoon aangeboden krijgen dan wel mijn gerepareerde telefoon, daarnaast als teken van goede wil en excuses mijn abonnementskosten kwijtschelden gedurende de periode dat zij mijn telefoon in hun bezit hebben/hadden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simyo over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Simyo in behandeling genomen

Bericht van Simyo

1 jaar geleden - Beste Johan, Bedankt voor je bericht. We kunnen ons voorstellen dat je hier ontzettend van baalt. Inmiddels zien wij dat je contact hebt gehad met onze klantenservice hierover en dat er een alternatief is aangeboden omdat de Samsung A53 niet meer beschikbaar is. Met het alternatief dat de reparateur heeft aangeboden ben je akkoord gegaan. Fijn dat er een oplossing is! We zullen ervoor zorgen dat de dagen worden gecompenseerd waarop je niet in het bezit was van het toestel. Deze vergoeding zal binnen 3 weken zichtbaar zijn op de factuur. Tot slot willen wij onze oprechte excuses aanbieden voor het ongemak dat je hierdoor hebt ervaren. Je ontvangt zo snel mogelijk jouw nieuwe toestel, we hopen dat je er veel plezier van zult hebben. Mocht je nog vragen hebben dan horen wij dit uiteraard graag van je. Met vriendelijke groet, Simyo Webcare

Reactie van de melder van de klacht Johan Huisman

1 jaar geleden - Hallo, De nieuwe telefoon heb ik inmiddels in mijn bezit. De beloofde compensatie heb ik echter nooit gehad. Graag word ik z.s.m. gecompenseerd voor de 2 maanden die ik zonder telefoon heb gezeten. Ik hoop toch echt dat ik hier niet achteraan hoef te blijven gaan. Volgens mij heb ik meer dan genoeg gedoe gehad al omtrent deze situatie. M.v.g. Johan Huisman

Bericht van Simyo

1 jaar geleden - Beste Johan, Bedankt voor je bericht. We hebben dit meteen intern onderzocht maar zien helaas dat de aanvraag van de vergoeding niet op de juiste manier is gedaan, onze oprechte excuses hiervoor. We hebben er direct voor gezorgd dat de vergoeding op de juiste manier is opgepakt. De aankomende 3 maanden zullen jouw abonnementskosten vergoed worden. Binnen enkele werkdagen kan je dit terugzien in Mijn Simyo. Mocht je nog vragen hebben dan horen wij dit graag. Met vriendelijke groet, Simyo Webcare

Reactie van de melder van de klacht Johan Huisman

1 jaar geleden - Ok, hartelijk dank voor de snelle reactie! dan wacht ik nog even af. m.v.g. Johan Huisman

Alle klachten die gemeld zijn door Johan Huisman