Mijn Klacht:
Halverwege oktober 2023 ging het scherm van mijn telefoon uit het niets op zwart. Niets hielp, geen soft of hard reset, de telefoon reageerde nergens meer op. Daarop contact opgenomen met Simyo. Incapabele medewerkers bleven mij herhaaldelijk doorsturen naar een externe reparatieservice die ik zelf maar moest bellen (waarbij ik ook nog het verkeerde nummer kreeg). Deze service, Reconext, wilde mij ook niet te woord staan nu zij terecht aangaven geen klantcontact te hebben nu Simyo hier ook niet voor betaald. Na verschillende keren op en neer te zijn gestuurd heeft iemand van Reconext mij toch geholpen nu de Simyo medewerkers mij simpelweg weigerde te helpen en zeiden dat ze niks konden doen voor me. Op 16-10-23 heb ik de telefoon opgestuurd, sinds 18 oktober heeft deze de status in reparatie. Het is inmiddels 29-11-23. Op hun site staat het volgende: Hoelang duurt de reparatie? De reparatie duurt ongeveer twee weken, inclusief transport. Als de schade buiten de garantie valt en je een prijsopgave krijgt, kan het wat langer duren. Dat komt omdat er dan extra administratie bij komt kijken. Ik heb verschillende keren gemaild met Simyo waarom het zo lang duurt en mijn beklag gedaan. De enige informatie die ik krijg is dat ze niet weten waar mijn telefoon is en dat ik geduld moet hebben. Naar alle waarschijnlijkheid is mijn telefoon “kwijt”. Geduld? Ik zit al 6 weken zonder telefoon, ik ben dus al 6 weken onbereikbaar. Noch kan ik digitaal mijn overheids-/bankzaken regelen. Het is ronduit schandalig, sluit geen abonnement af bij Simyo! Het enige wat gesmeerd verloopt is de facturering. Inmiddels de 2e factuur ontvangen, waarin ik betaal voor Mb’s en belminuten en de telefoon afbetaal. Alleen heb ik die telefoon niet in mijn bezit, want die heb ik vol vertrouwen naar Simyo gestuurd. Simyo lijkt me eenvoudigweg niet te willen helpen. Ga niet met Simyo in zee, ze presenteren zich als servicegericht, maar als het nodig is geven ze niet thuis en weigeren ze met een passende oplossing te komen.
Gewenste Oplossing:
Direct een nieuwe telefoon aangeboden krijgen dan wel mijn gerepareerde telefoon, daarnaast als teken van goede wil en excuses mijn abonnementskosten kwijtschelden gedurende de periode dat zij mijn telefoon in hun bezit hebben/hadden.