Klacht: blauwe rook van de airfryer

op 24 maart 2014 over Philips in de categorie Electronica Merken

Wij hebben nu een half jaar een airfryer XL. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de airfryer xl. De laatste tijd echter staat de kamer bij gebruik van de airfryer geheel blauw van de rook/walm..
Hier ben ik uiteraard niet blij mee. De friet is wel perfect en de aardappeltjes over andere produkten ook.
De blauwe kamer vind ik minder mooi. Hoe komt dit en hoe kan ik dit voorkomen?? Mijn broer heeft dezelfde klachten en hij heeft de airfryer nog maar 3 week.

Als er geen blauwe rook/walm meer af/uit komt en anders een nieuwe airfryer?

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Philips een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Philips

Heeft op 08 mei 2014 om 15:56 geantwoord

Philips heeft op 17/04/14 contact opgenomen met de klant.

Wanneer de etenswaren een hoog vetpercentage hebben, wordt overtollige olie of overtollig vet verzameld in de pan van de Airfryer. Als deze olie wordt verwarmd, kan er witte rook ontstaan. Dit is niet schadelijk voor het apparaat of het resultaat.

Een andere oorzaak kan zijn dat er nog vet, olie of voedselrestanten achtergebleven zijn van het vorige gebruik.
Maak de Airfryer eens grondig schoon, zoals hier getoond wordt: http://philips.to/1ndO8rq

4 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Philips beoordeeld.

Heeft op 13 mei 2014 om 19:00 geantwoord

Sorry, Maar ik vind het een onbevredigende oplossing. Alsof ik hem niet elke keer schoon maak. De verwarmingselementen zijn heel slecht schoon te maken. Philips heeft 1 x contact op genomen ( per mail) en vervolgens hoor je er helemaal niks meer van.

Reactie van de melder van de klacht anneke boersma

4 jaren geleden - Het advies: KOOP GEEN PHILIPS

Alle klachten die gemeld zijn door anneke boersma