Klacht: Onrechtmatig opeisen van kredietwaardig opeisen van roodstaan bij bankrn

ahsalden op 20 december 2019 over BKR in de categorie Adviezen

Proberen onze hypotheek over te sluiten maar doordat BKR onjuiste en achterhaalde informatie over onze kredietwaardigheid van 15-20 jaar geleden heeft geregistreerd worden we op grond van zg. krediet rood staan die we op onze rekeningen mogen staan maar nog nooit hebben aangesproken gestaan als schuldenaar te boek staan bij geldverstrekkers

Beste als BKR overgesubsidieerde stichting bij wet wordt opgeheven vanwege haar disfunctioneren ( onjuiste informatieverstrekking) en de inbreuk op onze privegegevens via banken welkeo ook nog eens in strijd is met gdpr

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar BKR over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door BKR in behandeling genomen

Bericht van BKR

1 jaar geleden - Goedemorgen, We hebben uw klacht hier opgemerkt en u zojuist ook geprobeerd te bellen. We begrijpen we dat een bepaalde registratie nogal een impact heeft en dat vinden we erg vervelend voor u. We willen u graag verder helpen door u het proces te verduidelijken en u verder te adviseren. In het kader van de zorgplicht vanuit de Wet WFT, dienen kredietverstrekkers uw kredietinformatie te toetsen als u een krediet aanvraagt. Stichting BKR verstrekt daarom aangesloten kredietverstrekkers een overzicht van de registraties die voorkomen in ons systeem. Dit als doel, een gezond financieel welzijn voor iedereen. Uiteraard is het van belang dat de informatie die in ons systeem geregistreerd staat ook de juiste is. In uw situatie geeft u aan dat dit wellicht niet het geval is. Dat is natuurlijk niet wat we willen. De gegevens die op een kredietoverzicht staan zijn door de kredietverstrekkers bij Stichting BKR geregistreerd en iedereen kan zijn of haar eigen gegevens opvragen via https:mijnkredietoverzicht.bkr.nlinzageverzoek om hier inzicht in te krijgen. Als er vervolgens wordt opgemerkt dat er onjuiste gegevens staan vermeld in dan kan die betreffende kredietverstrekker dit herstellen. Stichting BKR kan gegevens dus niet zelf aanpassen. Heel concreet wil dit zeggen dat als er iets niet klopt, neem dan contact op met de kredietverstrekker. Via de volgende link leest u hierover meer https:www.bkr.nlveelgestelde-vragenregistratie-bij-stichting-bkrde-gegevens-op-mijn-kredietoverzicht-kloppen-niet-kan-ik-mijn-registratie-wijzigen-of-verwijderen . Wij hopen dat u hiermee toch verder geholpen bent en als u nog vragen heeft, neemt u dan gerust contact op met on Klantcontactcentrum. Vriendelijke groet, BKR Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door ahsalden