Klacht: BKR door Otto, nooit een bestelling gedaan!

op 28 mei 2016 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Ik sta op het punt om een huis te kopen.
Bij het aanvragen van mijn BKR documenten blijkt dat ik door Otto BKR geregistreerd sta voor een bedrag van 261 euro. Dit is vreemd want ik heb zelf nog nooit iets besteld bij Otto!
Ik zou in september en in oktober 2005 EN in januari en februari 2006 producten hebben besteld, waarvan in januari blijkbaar iets retour is gestuurd.

Het bedrag van 261 euro blijkt nu een bedrag van 600 euro te zijn en de rekening ligt nu bij EOS Nederland (incassobureau) Ik werd bij EOS helemaal niet geholpen, klantonvriendelijk en niemand die ook maar wilde helpen. Ik ga niet betalen voor iets dat ik nooit heb besteld en dus ook niet heb ontvangen.

Ik heb hiervan aangifte gedaan omdat dit identiteitsfraude is. Bij jullie is het dossier nummer bekend en ik wil dat jullie mijn dossier sluiten en de BKR notering verwijderen.

Uiteraard is dit pas opgelost zodra de BKR notering is verwijderd en ik verder kan gaan met mijn leven.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Joao Zau

9 maanden geleden - Inmiddels uittreksel aangevraagd en een adreshistorie gemaild van wat op mijnoverheid.nl staat om het proces sneller te laten verlopen. Op mijn adres historie staat dat ik vanaf 30-11-2005 op een ander adres stond ingeschreven. Dus de bestellingen van 2006 zijn hoe dan ook niet door mij geplaatst en achter de bestellingen van sept & okt 2005 kunnen we op z'n minst wel vraagtekens zetten. Ik hoop dat OTTO nu wel begrijpt dat er iets mis is en dat deze case op mijn naam snel gesloten kan worden zodat ik weer verder kan.

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 01 juni 2016 om 08:35 geantwoord

OTTO heeft inmiddels contact gehad met de klant. Nadat Dhr.de gevraagde stukken heeft aangeleverd is door OTTO de zaak verder afgewikkeld.

OTTO
Klantenservice