Klacht: Bioscoopbonnen

op 07 oktober 2016 over Kruidvat in de categorie Drogisterijen

Afgelopen maand heb ik bij de Kruidvat bioscoopkaartjes gekocht. In de winkel vroeg ik nog aan de verkoopster of ze bij Pathe in te wisselen zijn en zij zei van wel. Ook vroeg ik hoe lang de bonnen geldig waren en de verkoopster zei dat ze het hele jaar geldig zijn. Later bij thuiskomst kwam ik er al achter dat ze niet het hele jaar geldig zijn, maar t/m 13 oktober. Op zich nog niet zo een ramp, dan gaan we gewoon twee keer achter elkaar naar de bios. Maar nu wil ik de bonnen inwisselen (had mijn zoontje al belooft om dan aankomende week 2 keer naar de film te gaan) en blijkt dat ze helemaal niet bij de Pathe in te wisselen zijn. Ik zit nu dus met 4 kaartjes (ik had 2 setjes van 2 kaartjes gekocht) waar ik niets aan heb. Kruidvat had beter naar de consument toe moeten communiceren dat de bonnen expliciet niet bij de Pathe in te wisselen waren.

Als ik 4 vervangende bioscoopkaartjes krijg die wel bij Pathe in te wisselen zijn, of mijn geld terug.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kruidvat

Reactie van de melder van de klacht sariman

1 maand geleden - Via Facebook heb ik het Kruidvat ook een bericht gestuurd, hieronder een kopie van de communicatie: 07/10/16 (13:53) Beste Kruidvat, afgelopen maand heb ik bij jullie 2 setjes bioscoopkaarten gekocht (2 kaartjes voor 9,95). In de winkel heb ik de verkoopster nog gevraagd of je ze bij Pathe kon inwisselen, zij zei van wel. Ik vroeg haar ook hoe lang ze geldig waren en de verkoopster zei dat ze het hele jaar geldig waren. Toen ik thuis kwam en de bonnetjes goed ging bekijken, las ik daar op dat ze maar t/m 13 oktober geldig zijn. Niet echt een ramp, want dan zouden we gewoon twee keer achter elkaar naar de bios gaan. Maar nu wil ik de kaarten inwisselen voor bioscoopkaartjes en blijkt dat je ze helemaal niet kan inleveren bij Pathe. Ik zit nu dus met 4 bioscoopkaartjes waar ik niets mee kan. Had het niet beter en duidelijker gecommuniceerd kunnen worden naar de klant toe dat je ze expliciet niet bij de Pathe kan inleveren. Als ik dat namelijk had geweten, dan had ik ze nooit gekocht. Mvg. Sariman 07/10/16 (15:07) Reactie van Kruidvat Beste Sariman, dank voor je berichtje. Wat vervelend om te horen dat er een misverstand was over de geldigheid en de termijn van de bioscoopbonnen. Ik kan je helaas niet in de gelegenheid stellen de kaartjes terug te brengen. Wel wil ik graag mijn collega erop attenderen dat ze je verkeerde informatie heeft gegeven. Wil je doorgeven in welke winkel dit was? En wil je omschrijven hoe mijn collega eruit zag? We willen natuurlijk graag dat onze collega's je correct informeren. Daarnaast beschouwen we het ook als jouw verantwoordelijkheid dat je zelf de actievoorwaarden checkt wanneer je gebruik maakt van een actie waar voorwaarden voor gelden. Op https://www.kruidvat.nl/bioscoop kon je het antwoord op jouw vragen vinden over de geldigheid en de termijn. Dat mijn collega hier niet goed van op op de hoogte was, wil ik graag met haar bespreken. Ik zie uit naar je berichtje. Vriendelijke groet, Eva 07/10/16 (15:23) Beste Eva, het was het filiaal aan het Bijlmerplein. Ik heb echt geen idee meer hoe de verkoopster er precies uit zag, alleen dat ze een beetje getint was. Dat het mijn eigen verantwoordelijk is om de voorwaarden te controleren vind ik een beetje vreemd, want waarom zou ik de voorwaarden controleren als ik de voorwaarden heb gevraagd aan het personeel van het Kruidvat. Dan komt het er dus op neer dat wanneer een medewerker je iets zegt, je zelf nog moet gaan controleren of het wel klopt wat de medewerker heeft gezegd. Ik krijg daar een beetje een onbetrouwbaar gevoel van. Dat de kaartjes t/m 13 oktober a.s. geldig zijn is nog niet eens zo een ramp, maar wel dat ik ze niet eens bij de Pathe kan inleveren. De bioscopen waar ik ze eventueel wel kan inleveren in Amsterdam die ken ik niet eens en zitten ook nog eens aan de andere kant van de stad (ik woon zelf naast Pathe Arena, vandaar ook dat ik ze kocht). Ik heb nu € 20,00 uitgegeven (ik had 2 bonnen gekocht) en het enige wat ik daar nu voor heb gekregen zijn 2 stukjes papier waar ik niks mee kan. Met vriendelijke groet, Sariman 07/10/16 (16:56) Reactie van Kruidvat Hallo Sariman, bedankt voor de informatie. Zojuist heb ik onze winkel aan het Bijlmerplein gebeld om jouw bericht met de manager te bespreken. De manager geeft aan dat hij er niet vanuit gaat dat dit in zijn winkel is gebeurd, omdat de winkel naast Pathe Arena zit. Weet je zeker dat je de kaartjes bij onze winkel aan het Bijlmerplein hebt gekocht en niet bij de winkel aan de Bijlmerdreef? Dat hoor ik graag van je, zodat ik verder aan de slag kan met je bericht. Vriendelijke groet en een fijn weekend, Lisa 07/10/16 (19:59) Beste Lisa, ik heb het echt gekocht aan het Bijlmerplein. Op de bonnen staat het filiaalnummer 6874. De filiaal manager stelt dat hij er niet vanuit gaat dat het bij zijn filiaal gebeurt is omdat zij pal naast Pathe Arena zitten. Ik woon zelf ook pal naast de Pathe Arena, daarom vroeg ik ook of ze bij Pathe ingeleverd konden worden. Zoals ik al zei, als men het had gezegd dat ze niet bij de Pathe ingewisseld konden worden dan had ik ze niet gekocht want ik ga niet naar de andere kant van de stad afreizen terwijl er een bioscoop pal naast mijn huis zit. Mvg, Sariman

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kruidvat nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht sariman

1 maand geleden - Ik heb zojuist bericht gekregen van het Kruidvat en ze hebben mij gemeld dat ik de betreffende bonnen terug kan brengen bij het filiaal van aankoop en dat ik mijn geld terug krijg. Bij deze is de klacht dus opgelost. Mvg. Sariman.

Alle klachten die gemeld zijn door sariman