Klacht: Bijna van mijn fiets gereden

op 30 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

om 07:10 reed ik op mijn fiets over de wielingenstraat richting oosten en zie de bus aan komen van uit de haringvlietstraat
Deze heeft voorang op mij en ik minder vaart om de bus voor telaten gaan
Alleen deze nam zo de binnen bocht dat zijn achter wielen net de stoeprand aan de west kant van de weg niet raakte
ik kon nog net optijd voor de bocht mijn fiets en mijn zelf in veiligheid brengen door de stoep om tegaan met veel moeite

de bus was een arivva bus lijn 4 en was op weg naar centrum dordrecht vanuit haringvlietstraat en het tijdstip was ongeveer 07:10 zaterdagmorgen 30-12-2017

als deze chauffeur duidelijk wordt aangesproken op zijn rij gedrag een ouder iemand had er onder gelegen

( ik plaats dit nu nog niet openbaar in afwachting van jullie reactie)

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 30 december 2017 om 10:02 geantwoord

Beste Edwinkuiters,

Wat schrikken dat je bijna tegen de bus aan zat! Een bus is een groot voertuig en wijkt daarom flink uit in een bocht. Het advies aan het verkeer is daarom om zo veilig mogelijk voorrang te verlenen door goed veel ruimte te bieden en verder terug van de bocht te wachten. Ik stuur je melding ook ter evaluatie door naar de regio.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland

Nina
Webcareteam Arriva

Heeft op 30 december 2017 om 13:22 geantwoord

ik heb zelf een vrachtwagen rijbewijs dus weet donders goed wat een ruimte men nodig heeft
Ik stond voor het einde van de stoeprand stil dus als hij of zij als chauffeur weet dat zit dit niet gaan reden hadden ze mij voorrang moet geven het is toch niet zo dat ik naar achteren moet met mijn fiets
en deze bocht is best ruim kom wel vaker een bus tegen op deze kruising

mvg edwin

Alle klachten die gemeld zijn door edwinkuiters