Klacht: bijna aanrijding

op 28 april 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Van morgen ben ik van de weg gedrukt door een buschauffeur van uw bedrijf. Ik rij schoolkinderen met een bus van connexxion. We hebben een benauwd moment beleefd omdat er aan de linkerkant een vrachtwagen aankwam en wij naar die kant gedreven werden door de chauffeur van bus 361 richting noordwijk. Dit was om 7:50. De bus had net klanten in of uit laten stappen en ging rijden toen ik net de achterkant gepasseerd was. We(kinderen en ik) zijn erg geschrokken en wil graag opheldering waarom de chauffeur vond dat hij ons opzettelijk in het nauw wilde brengen.

Buschauffeur moet gewoon niet mensen opzettelijk in gevaar brengen!!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van

8 maanden geleden - Beste, Uiteraard is het niet de bedoeling dat jullie (of eigenlijk niemand natuurlijk) van de weg worden gedrukt. Ik wil jouw bericht daarom ook graag intern doorsturen zodat er hoor en wederhoor toegepast kan worden met de chauffeur. Kun je me vertellen waar dit is gebeurd? Je geeft aan dat de bus net passagiers had laten in- en/of uitstappen. Bij welke halte was dit? En begrijp ik goed uit jouw bericht dat jij ook in een bus reed, maar dan van Connexxion? Graag hoor ik nog van je. Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht jen28

8 maanden geleden - Goedemiddag, Ik rij personenvervoer(leerlingvervoer) in een volkswagen bus voor connexxion. Het deed zich voor op de hoofdstraat in voorhout bij de halte op de rijksstraatweg ter hoogte van de esso. Helaas is dit de eerste x dat het gebeurt. Zo nu en dan zie ik dergelijk gevaarlijke situaties voor mijn neus gebeuren. Mij is het ook al een oaar x overkomen. Ik weet dat de bussen voorrang hebben bij het uitvoegen uit een halte, maar dit gaat echtte ver! Ik vind dit niet kunnen, zeker niet op zo een drukke weg!!! Mvg

Arriva

Heeft op 28 april 2016 om 15:23 geantwoord

Beste,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb je volledige bericht doorgestuurd naar de regio zodat er, zoals ik al aangaf in mijn vorige bericht, hoor en wederhoor toegepast kan worden met de chauffeur. Mocht ik hierop nog een reactie krijgen, dan hoor je uiteraard nog van me.

Ik hoop dat dit in de toekomst niet weer zal voorvallen en de situatie voor iedereen dus veiliger is.

^YZ
Webcareteam Arriva