Klacht: Bij vertraging zsm mensen laten uitstappen die hun trein willen halen

op 05 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vrijwel elke dag komt bus 2 in Breda (ik reis van halte Stadion NAC naar station Breda) van 17:28 te laat. Hierdoor missen veel mensen hun trein en moeten ze vaakweer 20 min wachten op het station. Het meest vervelende is dat de bus op het station steeds helemaal om alle bushaltes heen rijdt (vaak met minutenlang stilstaan gepaard omdat er andere bussen in de weg staan) en daarna pas mensen eruit laat. Zeker vanwege de vakantiedienstregeling zijnde aansluitingen verslechterd. Ik zelf heb deze week nog NOOIT mijn trein gehaald en ook niet eens de een trein van 5 min later die ik ook kan nemen.

Instrueer aub alle chauffeurs om bij vertraging rekening te houden met de mensen die op de trein moeten overstappen in Breda en mensen er zsm uit te laten stappen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 juli 2017 om 18:30 geantwoord

Beste Nad194,

Begrijpelijk dat je baalt als de vertraging heeft en je daardoor je trein mist.

Vertrektijden van bussen zijn bij benadering. Uiteraard streven wij erna om zoveel mogelijk op tijd te rijden. Helaas kunnen we geen garantie geven op de exacte vertrektijden omdat het verkeer dit niet altijd toelaat. Onze chauffeurs zijn afhankelijk van (spits)drukte, eventuele opstoppingen door verschillende oorzaken of juist rust op de weg en in de bus. Daarom kan de aankomst- of vertrektijd iets afwijken van de aangegeven tijden die op de bushaltes staan aangegeven.

Je vraagt of wij ons chauffeur kunnen instrueren om rekening te houden met de mensen die op de trein moeten overstappen. Helaas kunnen we dit niet doen. Onze chauffeurs hebben juist de instructies gekregen om passagiers alleen bij de halte in- en uit te laten stappen. Dit ivm veiligheid en om ongelukken te voorkomen. Uiteraard mag je altijd aan een chauffeur vragen of hij de mogelijkheid heeft om op een veilige plaats uit te laten stappen dichterbij het treinstation.

^LH
Arriva Webcareteam