Klacht: Bezwaar incassokosten

op 03 april 2013 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Hierbij teken ik bezwaar aan tegen het besluit waarvan ik een kopie heb bijgevoegd.

In dit document staat aangegeven dat ik een schuld moet betalen van € 90,97 dit is een hoofdsom van € 50,85 inclusief rente € 0,12 en incassokosten Ultimoo van € 40, -.

Tegen deze beslissing heb ik het volgende bezwaar:

Helaas moet ik bevestigen dat dit al de tweede keer is dat het misgaat met betalingen naar Fit For Free.

Voor de tweede keer ben ik niet tijdig en correct op de hoogte gesteld van mijn betalingsachterstand. Hierdoor heb ik voor de tweede maal een verhoging op mijn contributie gekregen, dit keer is er helaas ook een incassobureau bij betrokken.

De eerste vervelende ervaring vond een aantal maanden geleden plaats. Ik mocht een aantal keren niet naar binnen omdat er een betaling niet van mijn rekening was afgeschreven. Ik heb hier toentertijd geen melding van gekregen (ik merkte dit pas bij mijn weigering). Ik heb er zelf naar gevraagd bij de infobalie in het filiaal Tilburg. Zij vertelden mij dat er een bedrag openstond wat niet betaald was en gaven mij een telefoonnummer waarmee ik contact kon opnemen. Er werd mij een bedrag van 2 maanden openstaande contributie gegeven. Ik vertelde dat ik hier geen melding van heb gekregen en heb vervolgens het bedrag betaald. Dit bleek uiteindelijk teveel te zijn waardoor ik de maand daarna minder moest betalen, dit riep overigens vraagtekens bij mij op over de communicatie van de debiteurenafdeling.

Deze keer is het weer ergens misgegaan met de communicatie. Er is inmiddels een betalingsachterstand ontstaan vanaf de maand februari jl. ik heb dit niet zelf kunnen merken omdat ik al een aantal weken niet aanwezig ben geweest op de sportschool (anders had ik weer kunnen zien dat mijn pas geblokkeerd was en er weer, zelf, achteraan kunnen gaan).

Twee weken geleden in week 12, kreeg ik een brief thuisgestuurd waarin stond dat ik nog
€ 25,95 op rekening moest overmaken (zie bijlage). Dit heb ik diezelfde week overgemaakt (zie bijlage). De brief is gedateerd op 27 februari. Ik vond dit erg vreemd maar, ik kon de week daarna zonder weigering de sportschool betreden. Ik ging er, gezien mijn vorige ervaringen, vanuit dat het geregeld was en dat het misschien een foutje geweest was in datum.

Echter, vandaag heb ik een brief ontvangen van incassobureau Ultimoo. Hierin staat een openstaand bedrag van € 90,97 eerder vermeld in deze brief. Ik heb hierbij meteen gebeld naar het incassobureau die mij vertelden dat ik het beste een kopie kon sturen van mijn betaling. Hierna heb ik meteen gebeld naar Fit For Free voor wat opheldering. Hier kreeg ik een vrouw aan de lijn die mij vertelde dat dit mijn eigen schuld was, dat zij meerdere brieven hebben verstuurd, tevens een brief met een bedrag van € 77,95 en dat ik zelf te laat was met betalen. Ik vertelde haar vervolgens dat ik nooit meer brieven heb ontvangen dan de brief met het bedrag van € 25,95 waarop zij mij vertelde dat zij de brief voor haar had met een bedrag van € 77,95.

Ik heb er natuurlijk niets aan dat iemand mij verteld dat er een brief voor haar ligt, ik heb de brief ten slotte nooit zelf ontvangen of iets anders vernomen van Fit For Free.

Ik vind dit een erg vervelende situatie, uit mijn eigen ervaring en van horen van in mijn omgeving moet ik helaas ook constateren dat er door Fit For Free regelmatig slechte communicatie plaats vind als het gaat om uitschrijvingen en/of betalingen.

Ik vind het spijtig dat ik een extra bedrag moet betalen en feitelijk uitgemaakt word voor leugenaar. Ik betaal een verschuldigd bedrag zo snel mogelijk nadat ik een waarschuwing krijg. Gebeurt dit niet en krijg ik een verhoging, zal ik deze ook betalen als ik weet dat ik fout zit. Dit keer vind ik niet dat ik fout zit en daarom ben ik van mening dat het besluit niet in stand kan blijven.

Door de onprettige samenwerking met de afdeling debiteuren en het hoofdkantoor, wil ik hierbij nogmaals bevestigen niet langer ingeschreven te willen staan bij Fit For Free.

1. Kwijtschelding van de betaalsom
2. Directe uitschrijving bij Fit For Free zonder verdere maandelijkse betalingen
3. Een excuus voor de valse beschuldiging

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over fit for free

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over fit for free nog niet in behandeling is genomen.

fit for free

Heeft op 25 maart 2015 om 10:56 geantwoord

Wij nemen elke klacht serieus en zijn daarom naast vragen gericht aan onze klantenservice per 1-1-2015 gestart om ook klachten op Klacht.nl in behandeling te nemen. Tegelijkertijd zien ook wij dat er klachten uit het verleden zijn die reeds zijn afgehandeld echter niet via Klacht.nl. Mocht je over deze klacht nog vragen hebben, mail dan naar [email protected] en we nemen spoedig contact met je op!

Het Webcare team van Fit For Free.

Alle klachten die gemeld zijn door Roestt