Klacht: Bezorgtijd

mevrouw Fekkes op 02 mei 2014 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 6 mei 2014
Reactie van het bedrijf:

Hej Laura, wij kunnen ons voorstellen dat het vervelend is, dat de levering niet op de afgesproken tijd werd bezorgd. Wij begrijpen dat dit de nodige frustraties kan opleveren. De transporttijd is de dag voor de levering te vinden op:...

Bedrijf IKEA
Categorie Woonwarenhuizen
Status Opgelost
Datum 2 mei 2014

Een klant heeft een klacht ingediend over de bezorging van een hoge keukenkast en twee boekenkasten bij IKEA. Ondanks het betalen voor transport, moest de klant extra kosten voor de boekenkasten bijbetalen. De klant was ontevreden over de lange wachttijd en de wijziging van het bezorgschema, wat leidde tot frustratie en de beslissing om in de toekomst geen gebruik meer te maken van de bezorgservice van IKEA.

Mijn Klacht:

Heb een hoge keukenkast en 2 boekenkasten besteld. Gezien de lengte en gewicht heb ik gekozen om deze te laten bezorgen door Ikea. In de gids gelezen dat transport en verzamelen 1 prijs is. Dit klopte al niet, de keukenkast werd wel verzameld voor transport, voor de boekenkasten moest ik bijbetalen.
De avond voor bezorging kon ik kijken hoe laat het bezorgd werd. Dit was tussen 11.00 en 22.00 uur. Ben om 7 uur gaan werken, om 10.30 gestopt om op tijd thuis te zijn. Was om 10.45 uur thuis.
’s Middags stond op de site dat de bezorgtijd was tussen 18.00 en 22.00 uur, dus voor niets uren vrij genomen. Kreeg om 18.30 telefoon dat de bezorging vertraagd was, de levering was om 23.30 uur!!!!!!!!
Dit is de laatste keer dat ik Ikea iets laat bezorgen, ga het ook al mijn kennissen vertellen via facebook. Dit kan niet, mijn gedachten over Ikea zijn nu wel veranderd, dit heb ik nog nooit meegemaakt bij geen enkel bedrijf, en ik heb toch best wel wat laten bezorgen.

Gewenste Oplossing:

Dit is niet meer goed te maken, ben al vanaf 05.30 op om toch nog enkele uurtjes te kunnen werken, en dan bezorgt het zogenaamde ideale woonwarenhuis 's nachts!! Heb medelijden met de bezorgers, dit zijn toch geen werktijden, en het is ook nog eens weekend.

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 06 mei 2014 om 12:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hej Laura, wij kunnen ons voorstellen dat het vervelend is, dat de levering niet op de afgesproken tijd werd bezorgd. Wij begrijpen dat dit de nodige frustraties kan opleveren. De transporttijd is de dag voor de levering te vinden op: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/ikea_services/transportservice.html Hier worden tijdsblokken van drie uur weergegeven. Transporteurs kunnen helaas soms verlaat zijn door vertragingen, obstakels op de weg of door onvoorziene omstandigheden. Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM