Klacht: Bezorgservice en afhandeling

op 12 januari 2014 over Dell in de categorie Electronica - Computers

Mijn laptop ging in September defect; eerst strepen over het beeldscherm en later kwam er zelfs rook uit de laptop. Dit vond net plaats binnen de garantieregeling en dus zou dit afgehandeld worden via de garantie van Dell.

De eerste twee keer bellen was de wachtrij langer dan 20 minuten, en was mijn tijd op omdat ik weg moest. De derde keer bellen werd er opgenomen, van het kastje naar de muur, en ik kreeg een nieuw telefoonnumer. Ik heb dit nummer gebeld. Na weer een lange wachtrij (+/- 18 minuten) kwam er een gesprek op gang wat abrupt verbroken werd door het verbreken van de verbinding. Ik geloof dat dit niet opzettelijk was. Na de vijfde keer bellen en de vijfde lange wachtrij, was het belangrijk dat ik bepaalde informatie beschikbaar had. Zonder deze informatie konden ze mijn niet verder helpen. Bij de vorige pogingen werd hier nooit om gevraagd.

Toen deze informatie was opgedoken zou UPS het pakketje komen ophalen. UPS kan afhalen van 8:00 tot 19:00, wat betekent dat de meeste families veel moeite moeten doen om de hele dag thuis te blijven. zo ook bij ons. ik vind deze brede tijden niet meer van deze tijd.

Er wordt Woensdag afgesproken, dan ben ik er de hele dag. UPS komt echter DINSdag avond waardoor de verkeerde laptop wordt meegegeven, omdat ik zelf niet thuis was. Deze laptop zou als vervanger dienen zolang de andere gerepareerd wordt. Haastig naar UPS gebeld, ze hebben hem de zelfde avond nog omgewisseld.

Anderhalve week later krijg ik mijn laptop terug. Er rammelt iets, en de laptop wil niet opladen. Het powerboard is defect.

Dus, afspraak maken. Dezelfde tijden. Donderdag, Maandag en Woensdag mogen ze het komen proberen. Op Donderdag is het huis slechts anderhalf uur “onbewaakt” gebleven en Maandag en Woensdag ben ik de hele dag thuis gebleven. UPS is echter niet langs geweest, als ik op vrijdag naar UPS bel kunnen ze mij alleen helpen op basis van het tracking nummer. Dell heeft deze. En als ik inmiddels voor de zevende keer naar Dell bel blijkt dat afhalen niet ging “Omdat de klant volgens UPS niet thuis was of afgifte weigerde”. Ze zouden mij vandaag (vrijdag) nog gebeld hebben, maar ik was niet bereikbaar. Toen had ik moeite met het inhouden van mijn woede, omdat ik drie dagen veel moeite heb gedaan om thuis te blijven!

Inmiddels was, omdat ik blijkbaar ophalen had geweigerd, de reparatiezaak gesloten. Deze werd opnieuw geopend en ik zou de T&T code opgestuurd krijgen, met een nieuwe afhaal-afspraak voor Maandag 16 december, en UPS is er. eindelijk.

Vrijdag 3 januari wordt ik gebeld door de zelfde persoon die mij het trackingnummer gaf, om een afspraak te maken waarop UPS mijn laptop komt afleveren. Dit wordt maandag 6 januari. Ik blijf de hele dag thuis, want UPS kan alleen afhalen van 8:00 tot 19:00. Uiteraard zijn ze er niet en staat UPS op dinsdag om 16:00 voor de deur, zonder dat er ook maar iets afgesproken was. Gelukkig was er iemand thuis die de laptop aan kan nemen.

Toen ik zelf later thuis kwam bleek het probleem met het powerboard nog niet opgelost te zijn. De laptop kan voor de derde keer terug naar Dell. Ik ben dit echt goed zat, dit is geen goede service.

Dell heeft twee fouten begaan, allebei mislukte reparaties. pluspuntje is dat de garantieregeling in ieder geval gratis is.

UPS heeft het helemaal verziekt bij mij en het is lastig om mijn woede in te houden; ik heb veel moeite gedaan om 5 dagen de hele dag thuis te blijven, en ze schuiven het probleem op mij af. Ik heb nooit geweigerd de laptop af te geven en ik ben de hele tijd thuis geweest.

Als Dell met spoed een monteur langs stuurt met alle onderdelen die in de laptop zitten, zodat de reparatie direct in mijn bijzijn uitgevoerd kan worden en ikzelf de laptop kan testen voordat de monteur weer vertrekt.

UPS heeft mij niets te leveren, behalve erkenning van het probleem en de belofte dat het knelpunt gezocht en verholpen wordt. Zodat ik geen last meer heb van hun zeer zwakke service mocht ik hun diensten nodig hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door The Engineer