Klacht: Bezorging zonder tijdsaanduiding

op 12 december 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 25 november 2017 heb ik een bestelling geplaatst bij de Amerikaanse webshop Movement (MVMT). De btw zou ik moeten betalen aan de deur en dat was keurig afgesproken. De bezorging zou geregeld worden door UPS in Nederland.

Op 8 december was het de bedoeling dat het pakketje voor het einde van de dag bezorgd zou worden, maar er stond niet weergeven hoe laat de bezorger bij mijn huis zou zijn. De bezorger was er uiteindelijk om 13:00, op een moment waarop ik niet thuis was. De bezorger deed een info notice in mijn brievenbus, maar had de vakjes niet ingevuld. Hierdoor was het onduidelijk of en wanneer er weer bezorgd zou worden. Op de site van UPS stond dat er geen vastgestelde datum was.

Op de site stond er dat ik een C.O.D betaling moest verrichten voor het pakketje en dat moest doen door middel van een postwissel. Aangezien ik niet wist wat dat was en hoe dat werkte had ik UPS hierover gemaild. Helaas, heb ik tot de dag van vandaag geen antwoord gekregen.

De volgende bezorging was op 11 december, opnieuw zonder dat er een aanduiding was dat de bezorger langs zou komen op die dag. Hierdoor was ik weer niet thuis op het moment van de bezorging. De bezorger deed weer een niet-ingevulde info notice in mijn brievenbus.

De volgende dag was de nieuwe onaangekondigde bezorging. Het patroon hier is nu wel duidelijk. Bezorgingen verrichten zonder de ontvanger op de hoogte te stellen. Na drie pogingen wordt het pakketje teruggestuurd naar de verzender. Nu heb ik door het gebrek aan communicatie van UPS naar mij toe mijn bestelling niet kunnen ontvangen.

Mijn wens is dat UPS het pakketje alsnog levert en mij op de hoogte stelt hoe ik het resterende bedrag van de btw moet betalen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 13 december 2017 om 07:34 geantwoord

Goedemorgen,

Onze excuses voor de vervelende ervaring. Echter een zending zal na de eerste afleverpoging altijd in hetzelfde tijdsvak aangeboden worden, wat ook het geval is geweest bij uw zending :

ATT $ X3752W BRASEMSTRAAAT 32 3192 HOO 12/12/17 13:35 NOT IN 3

ATT $ X3752W BRASEMSTRAAAT 32 3192 HOO 11/12/17 13:44 NOT IN 2

ATT $ X3752W BRASEMSTRAAT 32 3192 HOOG 08/12/17 13:00 NOT IN 1

Uw zending is verstuurd vanuit Duitsland en staat nu te wachten op instructies en zal op de 5e werkdag na de laatste afleverpoging retour afzender gestuurd gaan worden.

U kunt u instructies doorgeven via onze Klantenservice via 020-5040500 of via www.ups.com door gebruik te maken van het infonotice nummer.

Bericht van UPS

9 maanden geleden - De COD kosten kunt u gewoon contant aan de chauffeur betalen. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team

Heeft op 13 december 2017 om 14:27 geantwoord

Ik heb gebeld met UPS door middel van het aangegeven telefoonnummer. Volgens hen is het pakket al teruggestuurd naar de verzender en is er helemaal geen sprake van een wachttijd van 5 werkdagen bij deze verzending. Toen ik aangaf dat UPS gereageerd had op klacht.nl met deze geboden oplossing, werd mij verteld dat de reactie waarschijnlijk niet van UPS zelf is geweest.

Een oplossing van niks dus.

Alle klachten die gemeld zijn door RGBking96