Klacht: Bezorging Ikea

Boze Sam op 29 maart 2018 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

DELEN AUB!! DELEN AUB!!
Beste Ikea..
Na een bezoek bij jullie hebben wij een grote bestelling op jullie website gedaan(18 maart).
Ordernummer 944005292
Het was te veel om mee te nemen dus wilden het graag thuis bezorgd hebben. De eerste de beste bezorgdag was 27 maart tussen 12:00 en 16:00. Neem een dag vrij om de bezorging te ontvangen. Ik zit in een leeg huis te wachten. 16:30 en heb nog niks vernomen.. Ik ga maar eens bellen. Ikea gaat in het systeem kijken en contact opnemen met het transportbedrijf XPO. Ikea meldt dat er niks te zien ze kunnen nog komen. 17:30 XPO belt, de levering kan niet plaats vinden wegens omstandigheden! Erg vervelend.. Wij beloven u het morgen te leveren tussen 16:00 en 20:00.

Dag 2..
Optijd weg van mijn werk om aanwezig te zijn. Weer wachten. Ondertussen 19:30 en nog steeds niks vernomen. Weer bellen met de Ikea. Meneer het is half 8 ze kunnen nog komen.. Sorry mevrouw gister heb ik ook de hele dag gewacht en kwamen ze ook niet opdagen! Ze gaan in het systeem kijken en nogmaals het transport bedrijf bellen. Ze krijgen geen contact en ik geef ze maar het nummer waarmee XPO mij heeft gebeld. Die heeft de Ikea natuurlijk niet, erg logisch (NIET). 30 minuten later.. u staat NIET ingepland, wij gaan ze een mail sturen dat u niet te vrede bent ( nee je meent het ) en dat ze direct contact met u opnemen de volgende ochtend. Dit begint heel vervelend te worden.

Dag 3..
Weer zelf maar eens bellen het is alweer 13:30 en we hebben WEER niks vernomen. De order is bekend en hoef steeds minder uit te leggen. Ik heb nog steeds NIKS en moet continu zelf contact op nemen. Er gebeurd vrij weinig behalve dat de planning van het transportbedrijf contact met mij op gaat nemen binnen 30 min. Uur later bel ik zelf het 06 nummer waarmee XPO mij heeft gebeld. Word een beetje boos en vraag wat de bedoeling nou is! Word doorverbonden met de planning ( erg grappig, de planning ), vertel dat het erg lang duurt en eis dat het vandaag UITERLIJK morgen geleverd moet worden. XPO wil ook graag eisen stellen en zegt dit kan voor €350,-. Ik word WOEST en voel me niet serieus genomen. Heel toevallig spreekt hij een chauffeur die binnen komt. Hij gaat me bellen om te leveren. Ik hoor niks, en bel rond 16:15 weer naar XPO. Telefoon staat uit. Duidelijke taal denk ik.
Bel direct weer de Ikea met een andere telefoon, bel minuten zijn op. Vertel heel kort wat er is en eis direct een leidinggevende te spreken. Dit gebeurd niet, maar de vrouw gaat wel overleggen en uitzoeken hoe of wat. Dit duurt lang en ze vraagt of ze me mag terug bellen over 15 minuten. Na 20 min werd ik terug gebeld ze had geen informatie voor mij. De vrouw was ondertussen vrij en heeft het door gegeven aan het management. Ze belooft dat ze mij binnen 60 min terug bellen… Je raad het al ik wacht nog steeds. Zijn nu ruim 2 uur verder en weet niet meer wat ik ermee aan moet.. Ben ik geen serieuze klant
Moet ik nu weeeeer zelf contact gaan nemen

Top Ikea erg bedankt voor de inzet! Ohja XPO bedankt voor het leveren!
HEB DUS NOG NIKS!

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik mijn spullen heb en ze me compenseren voor de vrij genomen dagen, belkosten en bezorgkosten.. die zijn natuurlijk niks meer waard

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door