Klacht: bezorging

Olga Mykhaylova op 19 mei 2014 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 19 mei 2014
Reactie van het bedrijf:

Hej Olga, het spijt ons te lezen dat het bezorgen van de order niet helemaal goed is gegaan. Zoals wij hebben gezien is de tweede order vanochtend afgeleverd. Wij gaan er van uit dat het op de etage is bezorgd,...

Bedrijf IKEA
Categorie Woonwarenhuizen
Status Opgelost
Datum 19 mei 2014

Een klant heeft in maart bij IKEA online een bestelling geplaatst, maar de levering vond pas een maand later plaats. De zending werd in twee delen bezorgd, waarbij bij de eerste levering twee artikelen verloren gingen en bij de tweede levering de bezorgers weigerden de spullen naar de eerste etage te brengen, ondanks dat dit volgens de voorwaarden inbegrepen was. De klant uitte zijn onvrede over de geboden service van IKEA.

Mijn Klacht:

In maart heb ik via webwinkel veel spullen bested. Ze leveren pas over een maand. Ok. Dan stuurden ze een bericht dat zending word in 2 delen bezorgd: in april en in mei pas! Bij eerste zending (530060127) waren 2 artikellen verloren, ze zoeken dat nog steeds, bij tweede bezorging (538438631) wilden bezorgers het niet naar etage brengen hoewel in formulier bij webwinkel staat het dat ‘tot 4de etage bezorging is inbegrepen’. Ik woon op de 1ste en ze weigerde dat te dragen: ’Of leggen wij het bij ingang of nemen wij het helemaal weg, uw moet bijbetalen voor naar boven te brengen’. Zo is het service van IKEA.

Gewenste Oplossing:

als levering in 1 keer bezorgt word, naar etage gebracht zoals het hoort, alles is compleet en niks veloren is, ben ik tevreden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 19 mei 2014 om 16:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hej Olga, het spijt ons te lezen dat het bezorgen van de order niet helemaal goed is gegaan. Zoals wij hebben gezien is de tweede order vanochtend afgeleverd. Wij gaan er van uit dat het op de etage is bezorgd, zoals je had aangegeven. Mocht je hier ook vragen of klachten over hebben, dan raden je aan aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM