Klacht: bezorging

jan jacob van der Helm op 16 augustus 2018 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 16 augustus 2018
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer van der Helm, Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend om te lezen dat de krant momenteel te laat bij u wordt bezorgd. Onze excuses voor het ongemak. Wij hebben contact opgenomen met de bezorgdienst en zij gaan hun...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf Telegraaf
Status Opgelost
Datum 16 augustus 2018

Een klant heeft herhaaldelijk geklaagd over de late bezorging van de krant, die om 09.00 uur arriveerde. Tijdens een gesprek met de klantenservice werd de klant geadviseerd om begrip te tonen vanwege de vakantieperiode, maar de klant was ontevreden over deze reactie en wilde het abonnement beëindigen, wat niet mogelijk bleek vanwege een opzegtermijn van een maand. De klant verlangt excuses en een mogelijkheid om het contract per direct te annuleren.

Mijn Klacht:

Goede morgen. Vanmorgen wederom gebeld met de klantenservice over de veel te late bezorging van de krant. (09.00 uur). De boodschap aan mij was dat i.v.m. de vakantie periode ik maar coulance moest hebben met de bezorging en verder maar mijn mond moest houden. Hierna geprobeerd om mijn abonnement te beëindigen, hetgeen niet lukt omdat er een opzeggingstermijn van een maand geldt. De Telegraag mag zich echter zonder consequenties niet houden aan het contract om de krant voor 7 uur in de bus te bezorgen. Mijn ongenoegen is zeer groot. Gaarne ontvang ik zo snel mogelijk uw antwoord. Wanneer ik de krant zo laat bezorgd krijg wens ik excuses en de mogelijkheid om per direct mijn contract te beëindigen.

Gewenste Oplossing:

niet van toepassing.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 16 augustus 2018 om 12:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer van der Helm,

Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend om te lezen dat de krant momenteel te laat bij u wordt bezorgd. Onze excuses voor het ongemak.

Wij hebben contact opgenomen met de bezorgdienst en zij gaan hun uiterste best doen om de krant weer op tijd bij u bezorgd te krijgen.

Wat betreft het opzeggen van het abonnement houden we inderdaad een maand opzegtermijn aan en kunnen we het abonnement niet eerder beëindigen.

Uiteraard gaan wij er alles doen om de bezorging weer op tijd te krijgen.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

met vriendelijke groeten,

BR-webcare team

jan jacob van der Helm

Heeft op 16 augustus 2018 om 12:40 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Natuurlijk biedt u geen oplossing aan. Ten eerste wordt er gemaild: Gefeliciteerd, uw klacht.....; Ik doe toch niet mee aan een loterij of bingo?
Wat mij opvalt is dat ik akkoord moet gaan met het te laat aanbieden van de krant zonder enig excuus, maar dat u wel een maand opzegtermijn hanteert.
De laatste mail die ik ontving vermeldt dat het abonnement wordt beeindigd. Hiermee ga ik niet akkoord. Of het is een beëindiging direct of u laat het contract doorlopen. Ik wens zelf te bepalen wanneer en hoe ik het beëindig en niet u. Graag verwacht ik enig respect van u voor een trouwe lezer. Dus.. geen beëindiging op 16 september. Gaarne hier een bevestiging van.
ir. J.J. van der Helm

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM