Klacht: Bezorger die liever niet zijn werk doet

op 29 december 2017 over General Logistics Systems (GLS) in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds mei 2017 woon ik op mijn huidige adres, in een flat. Nu snap ik dat het werk van een bezorger/koerier niet bijster interessant is en dat je soms kan denken “ik wil niet meer, ik bezorg mijn pakketjes gewoon niet en zeg gewoon dat het adres niet klopt” maar erg netjes is dat niet. De afgelopen maanden gaat het steeds vaker mis met pakketjes die geadresseerd zijn aan mensen in een van de 4 flats hier in de straat. Pakketjes worden niet geleverd (en dan teruggestuurd naar het depot met de melding dat het adres niet klopt, terwijl deze toch echt wel klopt) of worden bij de eerste persoon die de deur opent allemaal afgeleverd zonder dat er bij de andere personen waarvoor een pakketje is is aangebeld. Ook het achterlaten van een briefje in de brievenbussen is waarschijnlijk nog te veel moeite voor de koerier want ook dat laat hij gewoon zitten. Het is elke keer maar weer de vraag aan ons hoe wij erachter komen waar de pakketjes zijn en of ze überhaupt wel geleverd worden. Bij PostNL en de andere bedrijven hebben we deze problemen veel minder. Natuurlijk gaat ook daar wel eens wat mis maar bij GLS is het een wonder als het wel goed gaat. Door de bezorgproblemen bij GLS, worden in ons gebouw heel veel extra kosten gemaakt aan het bellen naar GLS om onze pakjes te traceren.
Alleen vandaag al heb ik 3 euro aan extra belkosten gemaakt (het nummer kost 1 euro per gesprek) om te achterhalen waar mijn pakketje is gebleven. Deze is zonder pardon door de koerier afgescand op “adres onbekend/foutief adres” terwijl het adres gewoon klopt en ik de hele dag daarvoor ben thuisgebleven. Het was een cadeautje voor oud en nieuw, maar nu kan pas weer dinsdag een nieuwe lever poging gedaan worden. Waardoor ik met een ongebruikt cadeau ga blijven zitten.

Ik wil dat de bezorger zijn werk gaat uitvoeren en de pakketjes gewoon zoals zijn taak is aflevert op het adres waaraan de pakketjes gericht zijn. Misschien kunnen jullie een andere bezorger in deze wijk laten rijden, want deze weet de huidige bezorger niet hoe hij zijn werk moet doen. Ik wil mijn pakketjes gewoon kunnen ontvangen. En het pakketje van vandaag zo snel mogelijk in huis hebben!!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar General Logistics Systems (GLS) over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door General Logistics Systems (GLS) in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat General Logistics Systems (GLS) een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door xdebbiej