Klacht: Betreft: Klacht Bureaustoel Stijn. Vreemde werkwijze

op 23 januari 2014 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte mevrouw,

hartelijk dank voor uw reactie. Helaas is het antwoord niet bevredigend en bezijden de waarheid. Op de stoel stond een bedrag van € 100,- met als vermelding showmodel. Niet zoals u suggereert: afgeprijsd wegens defect. (of een andere omschrijving) Ik blijf het misleidend vinden maar begrijp uit uw antwoord dat de fa Leen Bakker er niets aan wil doen. Ik zal mijn klacht met uw antwoord publiceren op de website van klacht.nl.

hoogachtend

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw onderstaande email kunnen wij u het volgende melden.
Normaal gesproken verkopen wij de showroommodel niet, alleen indien deze uit de collectie gaan. De bureaustoel die u heeft gezien voor de prijs van € 100,00 stond afgeprijsd in het filiaal omdat daar inderdaad een mankement aan was. Indien deze verkocht wordt, dan komt er op de kassabon te staan dat er op het desbetreffende mankement geen garantie meer gegeven wordt. U heeft ervoor gekozen om de bureaustoel te kopen waar geen mankement aan is. U heeft hiervoor de normale prijs betaald. Op deze stoel heeft u ook de normale CBW garantie.
Wij hopen u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet / with kind regards,
Medewerker Klantenservice / Verkoopbinnendienst

Rolf Beije
De Foarke 17
9036 NS Menaam

Leenbakker

Menaam 13-01-2014

Betreft: Klacht Bureaustoel Stijn. Vreemde werkwijze

LS,

Langs deze weg wil ik u graag het volgende laten weten. Op 09-01-2014 wilde ik bij het filiaal van Leen Bakker aan de centrale in Leeuwarden bovengenoemde bureaustoel aanschaffen. Ik had de bureaustoel al getest als showmodel welke in het desbetreffende deel van de winkel uitgestald stond. Mijn besluit stond vast, deze bureaustoel moest het worden.

Ik liep met mijn vrouw nog een rondje door de winkel omdat wij ons ook wilden oriënteren op een nieuw bankstel. Hierbij viel mijn oog op de een showmodel van de bureaustoel Stijn, dezelfde stoel die ik net getest had in een ander deel van dezelfde winkel. Deze stoel was aanzienlijk afgeprijsd als showmodel en kostte € 100, – i.p.v. € 159,00. De keuze was snel gemaakt, deze stoel ging natuurlijk mee. Toen ik op de stoel ging zitten bleek dat deze in de rugleuning een aantal graden naar rechts helde. Er was dus iets mee aan de hand!

Ik heb mij gemeld bij de verkoper en vroeg of ik dan niet het andere showmodel mocht meenemen voor € 100, -. Dit was niet mogelijk aangezien men 1 goed showmodel wilde behouden in de winkel. Hierop gingen bij mij de “alarmbel” af. Ik meldde aan de verkoper dat een showmodel toch dezelfde garantie had als en model uit een doos? Hierop zei hij dat als ik een showmodel kocht ik hierdoor automatisch de garantie ook afkocht. “Alarmbel nummer 2 ging af” Hier had ik nog nooit van gehoord? Tevens gaf ik bij de verkoper aan dat hij dus willens en wetens een bureaustoel verkocht waarvan hij wist dat deze een defect had. Dat zag ik niet helemaal goed volgens hem aangezien het een showmodel betrof kon ik er van uit gaan dat er iets mee aan de hand was. Ik heb er geen woorden meer aan vuil gemaakt aangezien ik niet hou van discussies in een winkel waar andere klanten ook winkelen. Ondanks mijn eerste ingeving om naar de overkant te lopen en een bureaustoel te halen bij een kwantumfiliaal heb ik gezien mijn eerdere goede ervaringen met Leen Bakker, de bureaustoel Stijn toch mee genomen voor de volle prijs.

Al met al een vreemde werkwijze en ik vertrouw op een coulanceregeling.

In afwachting van uw antwoord

Hoogachtend,

R.J. Beije

Bijlagen:
Kopie bon Bureaustoel Stijn

Gewenste Oplossing:

excuses voor de handelswijze

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Leen Bakker

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Leen Bakker nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Leen Bakker in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Maxnad@9599