Klacht: onvolledige informatieverstrekking met financieel nadeel als gevolg

In 2006 bij Beter Horen 2 hoortoestellen aangeschaft waar er na de vergoeding van de ziektekostenverzekeraar nog ca.
€ 950,00 door mij zelf moest worden bijgelegd. Een m.i. flink bedrag. Recent gehoord dat het UWV (al vele jaren) een vergoeding verstrek als gehoor meer dan 35 dB is afgenomen en je nog werkzaam bent. Beter Horen is volgens de wet op de consumentenbescherming verplicht de consument hier op te wijzen. Hierin is Beter Horen nalatig gebleven en heb Beter Horen in gebreke gsteld. Waarschijnlijk zijn er nog veel andere lotgenoten die hiermee zijn geconfronteerd. Websites van andere audiciens (bijv Schooneberg) geven hier wel informatie over. De schriftelijke reactie van Beter Horen lijkt nergens op en zien zich niet verplicht te bemiddelen of een schikkingvoorstel te doen. Ook de branche organisatie StAr waarbij bijna iedere audicien is aangeloten zegt dat dit in 2006 afspeelde en Beter Horen in 2008 lid is geworden.
Een onacceptabel excuus voor een organisatie die mede de belangen van klanten behartigt en zich verschuilt achter een jaartal. Kom op geef je reactie als dit jou ook is overkomen.
Misschien kunnen wij samen een stapje verder richt de consumentenprogramma’s op televisie als er op dit forum onvoldoende te bereiken is.

Open en eerlijk zijn en er voor uit komen dat je onvolledig in je informatieverstrekking en verplichtingen bent geweest en neem je verlies door te compenseren. Leren van de concurrent is geen schande maar geeft aan dat je ergens voor open staat.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Beter horen in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Beter horen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Leven met een handicap is al duur genoeg