Klacht: Betalingsregeling voor zowel stroom/gas als internet/tv

Dennis3101 op 02 juli 2021 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Goedemiddag,

ik heb voor beide producten contact gehad met 2 medewerkers waarvan ik de chat geschiedenis heb opgeslagen. Mijn situatie is als volgt; door een jarenlange foutieve alimentatie berekening door de rechter ben ik dusdanig in de financiële problemen terecht gekomen dat ik gedwongen geëmigreerd ben.
Vanzelfsprekend blijft er bij Oxxio ook een slotnota voor beide producten over, die ik niet kan betalen.

In beide gevallen heb ik geprobeerd met 2 (klantonvriendelijke) medewerkers van de klantenservice een betalingsregeling te treffen voor 12 maanden. De medewerker van stroom/gas heeft het gesprek beëindigd zonder ook maar klaar te zijn met het gesprek. De medewerker van internet/tv heeft ook niet geprobeerd naar een oplossing te zoeken in mijn specifieke situatie.

Ik zou graag een betalingsregeling willen treffen voor 12 maanden, gezien de totale kosten zo’n €800,- zijn, en ik deze niet kan betalen door mijn financiële situatie.

Het blijkt niet mogelijk te zijn ergens anders terecht te komen dan bij een klantenservice, die enkel een handboek hanteren. Dit vind ik een kwalijke zaak.
Ook het abrupt beëindigen van gesprekken omdat ze geen degelijk antwoord kunnen geven vindt ik zeer klant onvriendelijk, en onprofessioneel.

Graag verneem ik wat de mogelijkheden zijn in mijn specifieke situatie.

Dennis

Er een betalingsregeling getroffen kan worden van 12 maanden.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 05 juli 2021 om 13:22 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie!

Ik zie dat er voor het openstaande bedrag van energie een betalingsregeling is getroffen voor een periode van 11 maanden.
Voor de openstaande nota van Internet TV van €187,57 kunnen we een betalingsregeling treffen voor de duur van maximaal 6 maanden.

Graag hoor ik wat ik voor u kan doen.

Dick - Oxxio Telecombeheer

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw reactie! Mijn excuses voor het feit dat ik u op het verkeerde been hebt gezet m.b.t. de betalingsregeling voor energie. De betalingsregeling was ook weer afgebroken aangezien deze niet correct was. Voor de eindnota van energie van €381,15 kan ik een betalingsregeling treffen voor de duur van maximaal 6 termijnen. Meer is helaas niet mogelijk Voor de openstaande nota van Internet TV van €187,57 kunnen we een betalingsregeling treffen voor de duur van maximaal 6 termijnen. Meer is helaas niet mogelijk. Indien u hiermee akkoord gaat, zal ik het voor u regelen en een bevestiging sturen. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht Dennis3101

1 jaar geleden - Goedemorgen, het bedrag is dusdanig hoog dat ik in de financiële problemen terecht kom als ik het in 6 maanden terug zou moeten betalen. Mijn vraag was dan ook een regeling te treffen voor 12 maanden. U geeft aan dat dit niet kan, echter vraag ik me af waarom dit niet kan. Dit is precies de vraag zoals ik deze gesteld heb aan uw collega's, die mij na deze gestelde vraag niet verder hebben geholpen en op onprofessionele wijze het contact verbroken hebben. Er moet een oplossing komen, en die komt er op deze manier niet. Met vriendelijke groet, Dennis Vermeer

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw reactie! Ik begrijp dat het niet de oplossing is die u graag zou willen hebben. De reden dat het maar maximaal in 6 termijnen kan, is omdat Oxxio een aantal regels hanteert m.b.t. het treffen van een betalingsregeling. Bij een openstaand bedrag onder de €750,00 mag er een betalingsregeling getroffen worden voor maximaal 6 termijnen. Het is dan ook niet mogelijk om dit in 12 termijnen te doen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht Dennis3101

1 jaar geleden - Goedemorgen, u geeft aan dat het voor een totaal openstaand bedrag onder de €750,- niet mogelijk is een regeling te treffen langer dan 6 maanden. Dit is precies wat ik uw collega's ook gevraagd heb waarom dit zo is, en of ik dat ergens terug kan vinden. Ik blijf het vreemd vinden dat jullie niet naar mijn specifieke probleem willen kijken om daar gezamenlijk een oplossing voor te vinden. Wat zou de regeling zijn als het totale openstaande bedrag boven de €750,- zou zijn? Ik hoop toch echt dat jullie bereid zijn naar een oplossing te kijken die bij mijn situatie past. Met vriendelijke groet, Dennis Vermeer

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! Ik begrijp dat u graag een andere oplossing wenst maar deze is er helaas niet. Voor de openstaande nota's voor energie en voor telecom kunnen we een betalingsregeling treffen voor maximaal 6 termijnen. Ook heb ik u uitgelegd waarom, dit is regelgeving binnen Oxxio en daar kan ik of een collega niet vanaf wijken. Indien dit allemaal niet haalbaar is voor u, wil ik u erop wijzen dat het altijd mogelijk is om een aanvraag voor schuldhulpverlening in te dienen bij de gemeente. Wij kunnen helaas niet meerdere betalingstermijnen toekennen. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw reactie! De hoogte van €750,00 betreft niet het totaal van energie en telecom. Het betreft de hoogte van €750,00 voor energie en de hoogte van €750,00 voor telecom. Het is niet zo dat deze bij elkaar opgeteld kunnen worden. U heeft ook voor beide diensten aparte nota's ontvangen en geen gezamenlijke nota's. De optie die wij voor u hebben is dus een betalingsregeling van maximaal 6 termijnen voor het openstaande bedrag voor energie en een betalingsregeling van maximaal 6 termijnen voor telecom. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht Dennis3101

1 jaar geleden - Goedemiddag, ik heb een aantal nota's inmiddels terug moeten boeken ivm betalings problemen. Wilt u de betalingsregeling voor zowel de energie en de telecom in gang zetten? Graag ontvang ik voor beide de nota's de bevestigingen hiervan, inclusief de hoogte en duur van de regeling. Met vriendelijke groet, Dennis Vermeer

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! Voor energie en telecom heb ik nu een betalingsregeling getroffen. De e-mails ter bevestiging heeft u inmiddels ontvangen. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Dennis3101

Heeft op 20 september 2021 om 21:22 geantwoord

Goedemiddag, inmiddels zijn we een aantal maanden verder, en heb ik naast de betalingsregeling diverse mails gekregen betreffende herinneringen en inmiddels zelfs bijkomende incassokosten?? voor de nota's waar een betalingsregeling voor is getroffen. De bedragen komen tevens ook niet overeen.

Wat een ongelofelijke puinhoop.
Tot in den treure contact geprobeerd te krijgen met de \"chat\" klantenservice, want op een andere manier vanuit het buitenland zijn jullie niet te bereiken.
Het personeel wat ik via de klantenservice heb gesproken, is ondeskundig en geven totaal geen verheldering. Als het te moeilijk wordt dan wordt de chat beëindigd. Dit kan toch niet??

Graag dan via webcare (jullie zijn de enige die me hebben kunnen helpen) na maanden graag weer actie, want dit loopt natuurlijk helemaal mis.

Graag verneem ik deze week een complete duidelijke oplossing. Anders ben ik geneigd de betalingen te staken, en als het echt moet dan maar zwart op wit voor de rechter. Ik ben er klaar mee.

Dennis Vermeer

Alle klachten die gemeld zijn door Dennis3101