Klacht: Gebrek aan professionaliteit.

Maud Riepe op 03 september 2019 over Betaalbaar Mooier in de categorie Beauty & Wellness

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb nu ongeveer 4 lip behandelingen ondergaan bij betaalbaar mooier in twee jaar tijd. De artsen die ik gebruikelijk had zijn zeer vriendelijk en professioneel. Ze toonde oprechte interesse en stelde goede vragen om een duidelijk beeld te krijgen van mijn wensen. Ik had daardoor veel vertrouwen in het bedrijf en voelde me daar zeer op me gemak. Vijf maanden na de laatste afspraak had ik weer een afspraak gemaakt om mijn lippen op te laten vullen. De arts (Amir Houshangi) geeft mij een hand en het aller eerste wat hij zegt op een cynische toon is ; kom je nu weer je lippen vullen? Ik vond het erg verassend dat hij het nodig vond omdat als eerste opmerking te maken. Naar mate we een gesprek aan gingen in de kamer werd zeer duidelijk dat hij precies wist wie ik was en hoe ik dacht. Hij was ontzettend dominant en verbaal zeer agressief in het duidelijk maken dat hij het absurt vond dat ik mijn lippen wilde laten doen. Meneer Houshangi wou zijn professionaliteit aan mij duidelijk maken door uit te leggen dat hij ( en ik quote) 200 euro kon verdienen aan mij voor zijn “waggie” maar dat hij zo professioneel was dat hij dat niet zou doen. Hij maakte vervolgens duidelijk hoe trots hij was op de 200 lippen die rond lopen ( die hij had gevuld) en dat al die dames aan mij zouden kunnen toelichten hoe goed hij is. Ik vond de man uiterst amateuristisch. Als arts zou hij een goed gesprek moeten kunnen voeren maar zijn communicatie vaardigheden waren diep triest. Hij was erg denigrerend, dominant en werd zelfs een tikketje asociaal. Ik voelde me totaal NIET op mijn gemak bij hem en probeerde dit aan hem duidelijk te maken. Hij kon de feedback niet ontvangen en had blijkbaar niet het vermogen om te reflecteren op zijn gedrag. Ik ben me oprecht dood geschrokken van zijn dominantie en agressiviteit. Ik voelde me ontzettend geïntimideerd en gedenigreerd. Al mijn vertrouwen in het bedrijf is dan ook weg en adviseer anderen om in ieder geval nooit bij deze man een afspraak te maken.

Gewenste Oplossing:

Als ik van de arts een persoonlijk excuses ontvang en een gepaste vergoeding.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Betaalbaar Mooier over deze klacht.

Bericht van Betaalbaar Mooier

4 jaren geleden - Beste Maud, Vervelend dat je dit zo ervaren hebt. We hebben geprobeerd via email met je in gesprek te komen. Mensen kunnen fouten maken, er kan miscommunicatie ontstaan etc. Een arts blijft echter wel verplicht zich ethisch verantwoord op te stellen. We begrijpen dat je teleurgesteld kunt zijn wanneer een arts je niet wil behandelen omdat hij het teveel vindt, maar dat wil niet zeggen dat een arts dominant of zelfs agressief is. We wilden je klacht in behandeling nemen, maar uiteraard wel beide kanten van het verhaal eerst onderzoeken. Helaas is dit niet gelukt want jij stond er niet voor open. In jouw ogen zijn wij fout, hoef jij geen klacht in te dienen op de normale manier en heb je alle recht om heel internet vol te schrijven. Je hebt om 3 uur s nachts op 3 plekken jouw kant van het verhaal geschreven. Wij vinden het echter eerlijker om beide kanten van het verhaal te onderzoeken en normaal gesproken ga je dan daarna samen naar een oplossing kijken. Helaas heb jij die weg geblokkeerd. Daarom hieronder de reactie van de arts. Indien je er dan wel voor open staat, gaan we alsnog graag met je in gesprek. ''Allereerst vind ik het jammer dat mevrouw Riepe zonder een gesprek aan te gaan met mij of de directie op deze wijze een review post op internet, terwijl ik aan het einde van ons consult in de veronderstelling was dat mevrouw mijn keuze respecteerde. Terugkomend op haar review wil ik graag de volgende punten toelichten: - dat ik precies wist wie ze was - de manier hoe ik op haar overkwam - mijn keuze om haar niet te behandelen Ik bereid mijn cliënten altijd de avond van tevoren voor: daarbij zag ik dat ze dit jaar twee maal geweest is voor een lipvergroting en tevens dat het haar in december 2018 was geadviseerd door een collega, gezien haar wens voor een natuurlijk resultaat, nog even te wachten met de behandeling. Vandaar dat ik op de hoogte was voor welke behandeling ze kwam. Ik kan mij voorstellen dat ik dominant op haar overkwam, dat is feedback die ik eerder heb gehoord, en daar werk ik nog steeds aan. Dat is echter mijn karakter en ik probeer dat per cliënt aan te passen, maar helaas matched dat met sommigen wel en met sommigen niet. Ik heb gelukkig nog nooit gehoord dat ik asociaal of agressief overkom, en ik probeer altijd iedereen in zijn of haar eigen waarde te laten. Mevrouw Riepe benoemde inderdaad tijdens het consult dat ik dominant en agressief overkwam, en ondanks dat ik niet van mening was dat ik agressief overkwam heb ik daarvoor mijn excuses aan haar aangeboden als het wel zo is overgekomen (en dat kan haar vriendin als het goed is ook beamen). Het is overigens tegenstrijdig dat als iemand echt agressief is dat diegene dan in staat zou zijn om ook excuses aan te bieden, maar dat laat des te meer zien dat het eerder miscommunicatie is geweest dan dat ik daadwerkelijk agressief was. Ik probeerde mevrouw uit te leggen waarom ik haar niet wilde behandelen, enerzijds door mijn eed die ik als arts heb afgelegd en anderzijds door haar wens voor een natuurlijk resultaat. Ik zal dat verder toelichten. Ik ben medisch-cosmetisch arts, dat houdt gezien mijn eed in, mits ik in de veronderstelling ben dat een behandeling zowel medisch als cosmetisch niet juist is, dat ik een behandeling niet zal uitvoeren, ondanks dat ik het kan begrijpen dat een patiënte, zeker als je je erop verheugd, teleurgesteld kan worden. Ik probeerde mevrouw Riepe dat duidelijk te maken dat ik totaal niet in het voordeel ben als ik haar NIET behandel, en dat laat haar reactie op internet ook zien: - teleurstelling cliënte - financieel loop ik zelf inkomsten mis - de kans dat ik een slechte review krijg De keus om iemand dan wel te behandelen is heel verleidelijk, zodat je al deze nadelige punten ontziet. Maar daarvoor ben ik geen arts geworden. Ik ben arts geworden omdat ik het beste voor mijn cliënten wil, zowel medisch als cosmetisch. En gezien haar wens voor een natuurlijk resultaat zowel nu als op lange termijn (tot waar mijn expertise kan toereiken) ben ik nog altijd van mening dat ze beter kan wachten met de behandeling. Maar ik heb haar tevens uitleg gegeven dat dit punt een grijs gebied is en per arts verschilt, en dat er collega's zijn die haar wel zullen behandelen. Daarop heb ik haar zelfs aangeboden een afspraak te maken bij een collega. En met die veronderstelling eindigde ik (met een handdruk en een glimlach, terwijl de cliënt me niet aankeek) het consult. Wat ik dan vooral jammer vind uit haar reactie is dat ik juist voor een boeman word uitgemaakt. Hopelijk verandert dat met deze e-mail. Ondanks alles ben ik nog steeds bereid om met haar het gesprek aan te gaan en dit nogmaals mondeling toe te lichten, met de hoop dat ze inziet dat dit miscommunicatie is geweest. Met vriendelijke groet, Amir Houshangi''

Alle klachten die gemeld zijn door