Klacht: betaalafspraak en toch nog afgesloten

op 27 juli 2016 over KPN in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

sinds 3 mei 2016 een abo afgesloten bij kpn mobiel. Eerste factuur kreeg ik te laat met daarbij 2 maanden abo kosten en alle kosten voor nieuwe abo. Dit kwam totaal onverwacht en kon niet alles in een keer betalen en waarom zou ik, kpn was er laat mee. Anyway uiteindelijk ben ik er verantwoordelijk, contact gehad met kpn en afspraak gemaakt. Dat ik eerste maand zou betalen met alle kosten en tot 4 aug de tijd om de rest te betalen om afsluiting te voorkomen, gaf ik aan om samen met de eerst volgende factuur te betalen. Ook gaf ik aan dat ik na 20 juli kon betalen want dan krijg ik mijn salaris. Want kpn probeert midden in de maand te incasseren. Op 20 juli heb ik eerste factuur betaald op 27 juli krijg ik een sms dat ik afgesloten was en kon binnen 30 min weer afgesloten worden mits ik direct betaal.
Dat is heel fijn, en ook nog eens niet kunnen bellen naar kpn omdat telefoon afgesloten is. Ik koos voor de optie chatdienst van kpn. Ik werd gelinkt met een mevrouw marleen, bij haar kon ik mijn verhaal niet doen of ik werd steeds ingehaakt, dit was zo frustrerend en werd geen begrip getoond. Volgens mevrouw marleen, hadden zij op 26 aug 2 facturen openstaan, ene van betaal afspraak en andere van de maand juli.
Ik gaf aan betaal afspraak al betaald was en had daar tijd tot 4 aug.
Factuur van juli, geen herinnering gehad geen sms of bericht van afsluiting. En ik had om dit te voorkomen eerder contact opgenomen. Ik had eerder afgesproken , betaalafspraak samen met nieuwe factuur.
Volgens marleen kon, geen afspraak op nieuwe factuur. Ook bij een betalingregeling mag er geen storno plaats vinden en allerlei regeltjes dat zij opnoemde, waarnaar ik achteraf ben gaan zoeken op kpn en alle voorwaarden maar kwam nergens tegen. Waar en hoe moeten wij dit als klant weten, als wij dit allemaal wisten dan zaten wij op de plek van mevrouw marleen. Er is ook niet aangegeven hoe en wat tegen welke voorwaarden ik een betalingsregeling kreeg. Over nieuw factuur zei mevrouw marleen, dat ik zelf in de gaten moest houden als ik geen herinnering ofzo van hun krijg. Zo kunnen we niet naar ons werk maar thuis maar alle betalingen en incasso iedere seconde iedere dag controleren en bij houden…ik vind dit nergens op slaan. Het liefst wil ik per direct mijn abo mobiel opzeggen bij kpn, maar dat gaat niet zit nu 2 jaar aan vast, en zal iedere keer wel iets zijn waardoor ze nog extra kosten gaan verdien op mij. Mocht ik toch weg gaan dan zou ik flinke afkoopsom moeten betalen. Al met al…ik heb geen keus en zit vast …

Gewenste Oplossing:

Inmiddels heb ik al betaald, zou toch vroeg of laat moeten betalen, maar ik vind lullig op de manier waarop het moet gaan. Verder kan ik niets verwachten van KPN, zwaar teleurgesteld, kpn zou echt met iets moeten komen...wat ze toch niet doen.
Misschien een duidelijke lijst met alle regels en voorwaarden naar klanten, bij afspraken ook er naar verwijzen...

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rmsam81